Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Perspektivní zlato

Stát v Jeseníkách prověřuje, jestli by se tady vyplatilo těžit

Perspektivní zlato
1770 USD se aktuálně platí za troyskou unci zlata, v době ukončení těžby ve Zlatých Horách (1993) to byla necelá čtvrtina. | Profimedia.cz

V českém podzemí leží zlato za stovky miliard korun. Jen jedno ložisko má ovšem v tuto chvíli šanci, že se začne těžit. Jsou to Zlaté Hory v Jeseníkách, kde tamní zásoby prověřuje státní podnik Diamo.

Do konce průzkumných prací je ještě daleko, ale už teď odborníci z Diama hovoří o perspektivním ložisku. Nachází se tam totiž několik tun zlata, které tu zůstaly z předchozích dob.

S hlubinným dolováním se ve Zlatých Horách začalo už ve 13. století a těžba s několika přestávkami pokračovala až do 20. století. Skončila relativně nedávno: poslední vůz zlatohorské rudy vyvezli horníci na konci roku 1993. Celkem se tu od roku 1966 vytěžilo více než 1,2 tuny zlata.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit