Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Paříž odpískala koloběžky. Praha má podle všeho smůlu

Půjčovny elektrických koloběžek si v evropských metropolích vytvořily zajímavý byznys, vyhledávaný mnoha zákazníky, ale také mnoho zapřisáhlých nepřátel. Není se čemu divit, ty obrázky známe dobře i z Prahy

Paříž odpískala koloběžky. Praha má podle všeho smůlu
ilustrační foto | Shutterstock.com

Typickým klientem půjčovny je mladý, často opilý zahraniční turista, který bezohledně brázdí chodníky a kličkuje mezi chodci nebo se sebevražedně řítí bez přilby po rušných silnicích. A na konci své jízdy koloběžku bezstarostně odhodí na první volné místo; pohříchu často uprostřed chodníku. Výjimkou nejsou ale ani vozítka odhozená třeba do řeky.

V Praze i dalších městech se místní úřady snaží s provozovateli „sdílených“, ve skutečnosti ale obyčejně pronajímaných koloběžek najít smírné řešení. Navzdory slibům ale ke zlepšení nedochází, vyhrazená „parkoviště“ jsou plná jen ráno a večer naopak chodec v centru musí kličkovat mezi vozítky před hospodami a hotely.

Čím dál větší počet voličů, kteří k elektrokoloběžkám a jejich řidičům cítí neskrývanou nenávist, rozhoupal politiky v některých městech k radikálnějším krokům. Například Paříž vypsala městské referendum, zda půjčovny odrážedel zakázat. Devět z deseti voličů se v něm vyjádřilo jasně: koloběžky u nás nechceme. Ačkoli se referenda zúčastnilo jen asi 7,5 procenta oprávněných pařížských voličů, výsledky jsou platné a francouzská metropole minulý pátek skutečně „sdílené“ koloběžky zakázala.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit