Komentář: Nelíbí se vám dotace uhelných elektráren? Můžeme si za to sami

Proč bude stát muset dotovat zachování uhelných elektráren? Protože jsme je sami ekonomicky zničili systémem povolenek. Jednou rukou Tykačovi a spol. bereme za povolenky a druhou zase dáváme, aby ten ztrátový byznys dál provozoval. 

Proč bude stát muset dotovat zachování uhelných elektráren? Protože jsme je sami ekonomicky zničili systémem povolenek. Jednou rukou Tykačovi a spol. bereme za povolenky a druhou zase dáváme, aby ten ztrátový byznys dál provozoval. 

Celý článek
0

Euro slaví 25 let. Ustojí současné turbulence a prosadí se i dál jako světová měna?

Čtvrt století po svém vzniku se euro přetahuje s čínským renminbi o pozici světové měny číslo dvě. Ovšem současná situace pozici eura komplikuje.

Čtvrt století po svém vzniku se euro přetahuje s čínským renminbi o pozici světové měny číslo dvě. Ovšem současná situace pozici eura komplikuje.

Celý článek
0

Lidí bez přístupu k elektřině je už 685 milionů. Příčinou je i africká populační exploze

Rok 2022 byl přelomový v tom, že vzrostl počet lidí bez přístupu k elektrické energii. Celkově jich bylo 685 milionů. Je to způsobeno populační explozí v chudých zemích Afriky.

Rok 2022 byl přelomový v tom, že vzrostl počet lidí bez přístupu k elektrické energii. Celkově jich bylo 685 milionů. Je to způsobeno populační explozí v chudých zemích Afriky.

Celý článek
0

Návrat oživlých jezevců

Železnice mají všude na světě své specifické problémy, ovšem ty nizozemské navíc sužují jezevci

Návrat oživlých jezevců
ilustrační foto | Shutterstock.com

V hustě obydlené a placaté zemi, jejíž nejvyšší „hora“ má 322,5 metru, žije na sedm tisíc jezevců, pro které se vyvýšené – a z písku navršené – železniční náspy staly oblíbeným obydlím. V zimě tyto až patnáct kilogramů těžké lasicovité šelmy hodně spí, ovšem s nadcházejícím jarem se nebývale aktivizovaly, a to včetně budování rozlehlých nor s mnoha chodbami a odbočkami, které obklopují centrální „ložnici“.

Nizozemská železniční společnost ProRail tak během jediného týdne musela kvůli poddolovaným kolejím hned dvakrát zastavit provoz vlaků. A řešení nebývá rychlé: jezevec je chráněný a vystrnadit ho z nory lze jen se speciálním povolením. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit