Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Návrat oživlých jezevců

Železnice mají všude na světě své specifické problémy, ovšem ty nizozemské navíc sužují jezevci

Návrat oživlých jezevců
ilustrační foto | Shutterstock.com

V hustě obydlené a placaté zemi, jejíž nejvyšší „hora“ má 322,5 metru, žije na sedm tisíc jezevců, pro které se vyvýšené – a z písku navršené – železniční náspy staly oblíbeným obydlím. V zimě tyto až patnáct kilogramů těžké lasicovité šelmy hodně spí, ovšem s nadcházejícím jarem se nebývale aktivizovaly, a to včetně budování rozlehlých nor s mnoha chodbami a odbočkami, které obklopují centrální „ložnici“.

Nizozemská železniční společnost ProRail tak během jediného týdne musela kvůli poddolovaným kolejím hned dvakrát zastavit provoz vlaků. A řešení nebývá rychlé: jezevec je chráněný a vystrnadit ho z nory lze jen se speciálním povolením. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit