Komentář: Proč přehnaně opatrný Michl brzdí českou ekonomiku?

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Celý článek
0

Američané utahují finanční smyčku okolo Putina

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Celý článek
0

Komentář: Hypotéky za dvě procenta nejsou normální. Nebo snad zase chcete vyšší inflaci?

ČNB musí být se snižováním sazeb opatrná. Za agresivnější uvolňování měnové politiky by česká ekonomika zaplatila dovezenou inflací přes dražší dovoz způsobený slabší korunou

ČNB musí být se snižováním sazeb opatrná. Za agresivnější uvolňování měnové politiky by česká ekonomika zaplatila dovezenou inflací přes dražší dovoz způsobený slabší korunou

Celý článek
0

Nakupujete na Temu? A umíte to správně vyslovit? Zmateným zákazníkům poradil až Super Bowl

Tři reklamní sloty nakoupila ve finále americké fotbalové ligy Super Bowlu jedna z aktuálně nejrychleji rostoucích značek na světě.

Nakupujete na Temu? A umíte to správně vyslovit? Zmateným zákazníkům poradil až Super Bowl
ilustrační foto | Shutterstock.com

Online tržiště Temu si v nejsledovanější události v USA zakoupilo obří reklamní prostor a za každý svůj spot utratilo sedm milionů dolarů. A reklama Američanům (a nejen jim) ukázala, že celou dobu vyslovovali název firmy špatně. Pro ty z vás, kteří netuší a teď si v duchu nebo polohlasem zkouší, jak vyslovit Temu, mám radu: měli jste sledovat Super Bowl.  

Šok, jak ukazují zprávy z Redditu, to způsobilo hlavně Američanům, kteří, jak se ukázalo, dosud žili v omylu. Na americkém trhu se dokonce mluví o „přebrandování“. Částečně to pravda je, ostatně vzpomeňme, co nadělala v Česku změna výslovnosti v reklamách u automobilky Hyundai před 12 lety: Hjundaj, nebo Hjondé? 

A podobně zamotané je to i s Temu. Ještě před rokem, kdy se její reklama objevila na Super Bowlu poprvé, se ve spotu vyslovovalo Temu jasně (a předvídatelně) jako (v anglické transkripci) „tee-moo“. Nynější reklama ale ukázala, že česká výslovnost (jak ji používá třeba autor), je mnohem blíže tomu, co by si majitelé společnosti přáli. Tedy „teh – moo“, jinými slovy „temů“. 

Zájem o vyhledávání názvu Temu v neděli večer prudce vzrostl, když diváci hledali více informací o tom, jak „nakupovat jako miliardář“, což byl hlavní slogan reklamního videa. A zároveň ve velkém hledali, jak se přesně značka vyslovuje. 

V souvislosti s takovým zájmem se ukazuje, že odhadovaných 21 milionů dolarů, které za reklamu utratila mateřská společnost Temu, PDD Holdings, bylo dobře investovaných. A pokud máte pocit, že Temu je teď všude, tak vězte, že bude ještě „hůř“: analytici z JPMorgan předpovídají, že mateřská společnost PDD letos utratí tři miliardy dolarů na marketing, tak aby značka vyzvala k souboji dominantního hráče v USA – společnost Amazon.