Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Chátrající nádraží Vyšehrad má nového majitele, plánuje tam byty

Dlouhé roky chátrající bývalé nádraží Vyšehrad v Praze 2 změnilo majitele, přes společnost Vyšehrad Rezidence ji nově vlastní zatím neznámá developerská firma. Podle informací serveru Seznam Zprávy vzniknou místo bývalého nádraží mikrobyty, za projektem je developer a investor Milorad Miško Miškovič. Dosud památku přes společnost RailCity Vyšehrad vlastnila kyperská společnost Miquelira Limited, konečný vlastník byl neznámý.

Chátrající nádraží Vyšehrad má nového majitele, plánuje tam byty
Zchátralá budova někdejšího nádraží Vyšehrad | foto Tomáš Novák, HROT24

Objekt je v soukromých rukou od roku 2007, kdy jej odprodaly České dráhy. Dosavadní vlastník ji držel od roku 2021. Různí investoři dříve plánovali objekt přestavět, nikdy se jim však nepodařilo prosadit přestavbu zejména u památkářů, a budova tak dlouhodobě chátrá. Objekt chtělo také v posledních letech odkoupit, nebo směnit město, ale bez úspěchu.

„Jediné, co mohu říct, je, že kupujícím je renomovaná evropská developerské společnost,“ citoval server Novinky.cz Ondřeje Pláničku, právního zástupce firmy, která budovu nově vlastní. Záměrem majitelů je podle něj vytvořit „opravdu hezký projekt“, konkrétní podrobnosti zatím nekomentoval. Zastupitel druhé městské části Jaroslav Němec (Piráti), který stál u zrodu petice Zachráníme nádraží Vyšehrad, uvedl, že změnu majitele vnímá jako naději na opravu.

„Kupujeme projekt na Praze 2, v něm bude cca 170 bytových jednotek a dostatek podzemního parkovacího stání. Vytvoříme něco, co se bude navenek chovat jako hotel – bude mít i veškeré služby a 11 retailových jednotek, které budou i pro veřejnost,“ řekl už dříve pro SZ Byznys Miškovič s tím, že výstavba potrvá zhruba dva roky. Miškovič stál podle serveru u proměny pražského Karlína, s firmou Karlin Port Real Estate uskutečnil v hlavním městě více než padesátku projektů. Nyní chce v Praze uspět s projektem zaměřeným na malometrážní byty, celkem jich po celé Praze plánuje 1200, napsaly Seznam Zprávy.

Budova vznikla na začátku 20. století, provoz nádraží byl zastaven kolem roku 1960. Od roku 2000 je kulturní památkou. Stav objektu se dlouhodobě zhoršuje, před několika lety se mu začala propadat střecha a poté bylo nutné uzavřít kvůli bezpečnosti přilehlý chodník. Obnovení původní funkce nádraží není možné, protože moderní normy neumožňují umístit nádraží v zatáčce. Město místo toho plánuje vlakovou zastávku na Výtoni.