Komentář: Co nám říká Draghiho zpráva? Bez větší federalizace se EU nezmátoří

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Celý článek
0

Peníze zase vyhrály. OpenAI se mění z bohulibé neziskovky na bezskrupulózní korporaci

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Celý článek
0

Evropa nezvládá využít zelenou energii. Ceny elektřiny stále častěji padají do záporu

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Celý článek
0

Mléko: Nová zbraň v boji proti stárnutí v Číně

V reakci na klesající porodnost a stárnoucí populaci mění čínský mlékárenský průmysl svou strategii. Výrobci mléka, kteří se tradičně zaměřovali na kojeneckou výživu, nyní přesměrovávají svou pozornost na dospělé a seniory.

Mléko: Nová zbraň v boji proti stárnutí v Číně
Mléko: Nová zbraň v boji proti stárnutí v Číně | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Společnost A2 Milk, původem z Nového Zélandu, nedávno představila nové produkty v podobě sušeného mléka pro "dospělé a stárnoucí populaci" v Číně. Podobné produkty nabízejí i další významní hráči na trhu, včetně firem Danone, Abbott, Fonterra, Nestlé a domácích značek jako Yili a Feihe.

Conor O'Sullivan z irské obchodní organizace pro potraviny Bord Bia pro FT.com komentuje: "Nyní je velká pozornost věnována výživě seniorů, sportovní výživě a dalším aplikacím těchto mléčných doplňků stravy."

Tento posun je důsledkem demografických změn v Číně. V roce 2023 dosáhla porodnost rekordně nízké úrovně 6,4 narození na 1000 obyvatel, zatímco populace rychle stárne. Rabobank předpovídá, že poptávka po mléce v Číně, největším světovém dovozci, vzroste o 2,4% ročně do roku 2032. Naproti tomu trh s kojeneckou výživou očekává "negativní míru růstu objemu".

Zahraniční výrobci mléka, kteří dříve dominovali čínskému trhu, nyní čelí intenzivní konkurenci od domácích značek. Jason Yu ze společnosti Kantar Worldpanel uvádí, že v uplynulém roce mělo 80% trhu v oblasti kojenecké výživy deset nejlepších značek, přičemž polovina z nich byla čínská.

Nové produkty pro dospělé a seniory se zaměřují na specifické zdravotní přínosy. Například A2 Milk uvádí, že její nový produkt podporuje "zdraví imunitního systému" a také "zdraví kostí, kloubů a svalů". Feihe nabízí produkt s nízkým glykemickým indexem pro starší osoby.