Revoluci elektrických aut došla šťáva. A je na vládách, aby ji do ní opět napumpovaly

Do 30. let mají zmizet spalovací motory. Ale mnoho těch, kteří kupují auta, na to prostě neslyší.

Do 30. let mají zmizet spalovací motory. Ale mnoho těch, kteří kupují auta, na to prostě neslyší.

Celý článek
0

Hlad po ajťácích neutichá. Jejich zlaté časy už ale skončily

Platy českých IT expertů jsou pořád nadprůměrné. Firmy vyvažují zkušené ajťáky zlatem, tempo růstu jejich mezd už ovšem zpomaluje. Vyplývá to z průzkumu internetového portálu Smitio.

Platy českých IT expertů jsou pořád nadprůměrné. Firmy vyvažují zkušené ajťáky zlatem, tempo růstu jejich mezd už ovšem zpomaluje. Vyplývá to z průzkumu internetového portálu Smitio.

Celý článek
0

Restaurace zbytečně vyhodí jídlo za biliony ročně, umělá inteligence teď s plýtváním bojuje

V restauracích i bistrech po celém světě se každý den vyhazují desítky až stovky kilogramů nedojedených porcí a prošlých surovin. Tento globální problém by mohla vyřešit umělá inteligence, která dokáže díky strojovému učení a hlubokým analýzám dat snížit plýtvání o polovinu.

V restauracích i bistrech po celém světě se každý den vyhazují desítky až stovky kilogramů nedojedených porcí a prošlých surovin. Tento globální problém by mohla vyřešit umělá inteligence, která dokáže díky strojovému učení a hlubokým analýzám dat snížit plýtvání o polovinu.

Celý článek
0

Lidé možná nečtou tak hrozné věci

Málokdo to ještě pamatuje, když ale přišla první globální pandemie, společnostmi prostupovala všeobecná panika. Týkala se i médií

Lidé možná nečtou tak hrozné věci
ilustrační foto | Shutterstock.com

Instituce i vlivní jednotlivci věštili, že vyděšení lidé budou hledat informace kdovíkde a už tak krizová situace se ještě zhorší. Mluvilo se o infodemii, o epistemické krizi, vydávala se varování. Lidé ale možná nejsou hloupí, ukazuje rozsáhlá studie, podle které se s příchodem koronaviru zvýšila čtenost zpravodajských webů – a lidé se obraceli hlavně na důvěryhodné portály.

Trojice výzkumníků z Oxfordu porovnávala 905 miliard webových návštěv a 54 miliard reakcí na Facebooku, které mezi roky 2017 a 2021 vygenerovala zpravodajská média v USA, Británii, Francii a Německu. Pro určování jejich důvěryhodnosti spoléhali na hodnocení organizace NewsGuard, která redakce hodnotí na škále od nuly po sto. Výzkumníci tak zjistili, že v pandemickém roce nejvíc rostla návštěvnost právě důvěryhodným webům.

„Během pandemie došlo k prudkému nárůstu dezinformací, ukazujeme však, že v absolutních číslech jim byla věnována jen malá pozornost ve srovnání se spolehlivějšími zdroji,“ píšou autoři. Pro Česko data nemáme, nicméně vzpomeňme, že ČT24 v březnu 2020 slavila rekordní sledovanost.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit