Obří státní injekce do čínské ekonomiky není ani obří, ani správně zacílená

Nová opatření mají restartovat hospodářství Číny. Podle expertů se jim to nepodaří – a pekingští komunisté si za to mohou sami. 

Nová opatření mají restartovat hospodářství Číny. Podle expertů se jim to nepodaří – a pekingští komunisté si za to mohou sami. 

Celý článek
0

Hrotcast: Česko chce vypínat uhlí, aniž by mělo náhradu. Budeme elektrárny dotovat?

Budou se zase zvyšovat daně? Měli by bohatí platit více? A proč se plánuje odstavení uhelných elektráren, když Česko nemá jak elektřinu z nich nahradit jinak než dovozem? Nebo má smysl ztrátové elektrárny dotovat? To vše řeší v aktuálním Hrotcastu Pavel Štrunc a Markéta Malá.

Budou se zase zvyšovat daně? Měli by bohatí platit více? A proč se plánuje odstavení uhelných elektráren, když Česko nemá jak elektřinu z nich nahradit jinak než dovozem? Nebo má smysl ztrátové elektrárny dotovat? To vše řeší v aktuálním Hrotcastu Pavel Štrunc a Markéta Malá.

Celý článek
0

Cla na čínská auta podporují Francouzi, Italové i Poláci. Měla by projít

Zavedení dovozních cel na čínské elektromobily se značně přiblížilo. Zástupci Francie, Itálie, Polska a Řecka už deklarovali, že jsou pro omezení čínské produkce.

Zavedení dovozních cel na čínské elektromobily se značně přiblížilo. Zástupci Francie, Itálie, Polska a Řecka už deklarovali, že jsou pro omezení čínské produkce.

Celý článek
0

Velmi tvrdé přistání

Pražské letiště škrtlo už 600 pracovních míst, očekává půlmiliardovou ztrátu

Velmi tvrdé přistání
Na letišti se mělo v příštích letech proinvestovat kolem 16 miliard korun, více než polovina na rozšíření druhého terminálu. To všechno teď musí počkat. | Shutterstock.com

Jedna krátká zpráva o tom, že letecká společnost Flydubai obnoví den před Vánocemi svou pravidelnou linku z Prahy do Dubaje, může dávat naději v obnovu koronakrizí zničeného leteckého byznysu. Je ale ještě velmi brzy začít hledat na tvářích lidí z tohoto oboru známky optimismu. Podle ACI, tedy Mezinárodní rady letišť, prošlo evropskými letišti na začátku prosince o 87 procent pasažérů méně než loni. Letectví má za sebou jeden z nejhorších roků v historii a zpátky na svou předkrizovou úroveň se bude vracet jen pomalu. Praha přitom patří k nejvíce zasaženým místům letecké mapy.

Škrtů jako v piškvorkách

Čerstvá čísla z Ruzyně ukazují, že v říjnu prošlo jejími branami 115 tisíc cestujících. Pro srovnání, ještě v lednu a únoru to byl každý měsíc milion pasažérů. Státní akciovka na to musela zareagovat. Už v březnu zavedla úspory v podobě snížení počtu obsazených informačních přepážek, přiškrtila energie, výdaje na marketing.

Teď od prosince navíc vypíná noční provoz a prochází propouštěním. Na podzim škrtla 150 míst, což je po jarních 450 už druhá vlna. „Vzhledem k tomu, že k původním provozním výsledkům z roku 2019 se letiště vrátí podle stávajících prognóz nejdříve za čtyři roky, není možné na něm držet po dobu několika let pracovní místa, pro která zde nebude práce," komentoval mluvčí firmy Roman Pacvoň. Firma také po devíti měsících přestala používat své finanční rezervy z minulých let a rozhodla se načerpat úvěr. Rating Aa3 jí dává dobré manévrovací možnosti, letiště ale i tak očekává, že letošní rok zakončí v půlmiliardové provozní ztrátě. Loni přitom vytvořilo třímiliardový zisk.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit