Green Deal oslabuje vliv Evropy v rozvojovém světě a uvolňuje místo Číně

Přílišná přísnost Green Dealu dělá pravý opak zamýšlené podpory evropského vlivu na udržitelnost podnikání, tvrdí finančníci

Přílišná přísnost Green Dealu dělá pravý opak zamýšlené podpory evropského vlivu na udržitelnost podnikání, tvrdí finančníci

Celý článek
0

Ruský plyn přestane téct přes Ukrajinu. Ohroženi jsou Slováci a Rakušané, obavy má i Síkela

Plánované ukončení tranzitu plynu přes Ukrajinu ke konci roku ohrožuje v rámci Evropy nejvíce Slovensko a Rakousko, uvedla norská konzultační společnost Rystad.

Plánované ukončení tranzitu plynu přes Ukrajinu ke konci roku ohrožuje v rámci Evropy nejvíce Slovensko a Rakousko, uvedla norská konzultační společnost Rystad.

Celý článek
0

Změníme svět optik. Zahuranec z Eyerimu chce Čechy naučit kupovat brýle online

Zprvu to byl fashion e-shop se slunečními brýlemi. Teď je slovenský Eyerim online optikou, která chce expandovat do Prahy. „Myslím si, že by optiky měly být pěkné, harmonické, moderní, digitální. Přesně tohle chceme Čechům nabídnout,“ říká v rozhovoru jeden ze zakladatelů firmy Martin Zahuranec.

Zprvu to byl fashion e-shop se slunečními brýlemi. Teď je slovenský Eyerim online optikou, která chce expandovat do Prahy. „Myslím si, že by optiky měly být pěkné, harmonické, moderní, digitální. Přesně tohle chceme Čechům nabídnout,“ říká v rozhovoru jeden ze zakladatelů firmy Martin Zahuranec.

Celý článek
0

Konec pražské divočiny. Nákladové nádraží Žižkov čeká oživení

Nákladové nádraží Žižkov přijde o bažanty, ale možná získá uprostřed bytů monumentální kulturní rozměr.

Konec pražské divočiny. Nákladové nádraží Žižkov čeká oživení
Monumentální překladiště city logistiky minulého století se změní v kulturně-společenské centrum. Industriální klenot má být sídlem Národního filmového archivu, má tu být škola nebo byty. | Archiv

Jedna pražská divočina na dosah od centra města, kde se v bývalých skladech procházejí bažanti, nadobro zmizí. Nejspíš už brzy. Milníkem pro druhý život Nákladového nádraží Žižkov, který existuje zatím jen na nablýskaných vizualizacích, je konec letošního roku. Do té doby by měla být z více než třicetihektarového železničního areálu sejmuta stavební uzávěra. Pokud pražští zastupitelé změnu územního plánu pro žižkovské nádraží schválí, začne proměna brownfieldu v novou rezidenční čtvrť.

Budoucnost Žižkova se řeší už více než 15 let. A monumentální pozůstatek city logistiky minulého století soustavně chátrá. Podobně jako jiné velké pražské brownfieldy skončila většina pozemků u Nákladového nádraží na Žižkově v rukou developerů, takže manévrovací prostor města není při plánování budoucnosti této rozlehlé lokality příliš velký. Nyní se však zdá, že radnice najde s developery společnou řeč. Jasno bude po prázdninách, kdy by s nimi měla „velká radnice“ spolu s Prahou 3 podepsat na základě už hotové podkladové studie pro změnu územního plánu smlouvu o spolupráci.

Na Žižkově se sešli velcí hráči z pražského developerského rybníka. Parcely tu mají společnosti Central Group, Penta i Finep. A největší část připadne na základě prehistorického dealu s Českými drahami společnosti Sekyra Group. A to i s budovou nádraží, které má dvoranu jako Václavák.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit