Regionální potravina

Foto: Regionální potravina

Advertorial

Když chuť a příběh Regionálních potravin mají větší hodnotu než cenovka

Jakou cenu má řemeslný chléb, sklenice medu nebo sladký dezert? Někdy mnohem vyšší, než si myslíte. Ukázal to i nedávný sociální experiment při Dožínkových slavnostech v Praze, kde lidé sami určovali cenu oceněných výrobků se značkou Regionální potravina.

A výsledek? Osobní kontakt a možnost produkt ochutnat dokážou změnit pohled spotřebitelů na hodnotu potravin – najednou chápou, že cena není jen číslo na etiketě, ale příběh poctivé práce, tradice a vztahu k místu, odkud potravina pochází.

Logo, které znamená důvěru

Značka Regionální potravina, udělovaná Ministerstvem zemědělství od roku 2010, oceňuje to nejlepší z českých krajů. Výrobek s tímto logem je vždy z lokálních surovin, vyrobený s ohledem na kvalitu.

Čerstvost, krátká cesta od farmy na stůl a originální regionální receptury či inovativní postupy dělají z těchto potravin něco víc než jen běžné zboží. Je to garance, že podporujete místní lidi, ekonomiku i krajinu.

Regionální potravina

Foto: Regionální potravina

Podle výzkumu STEM/MARK znají značku Regionální potravina téměř dvě třetiny české veřejnosti. Osm z deseti lidí důvěřuje kvalitě oceněných výrobků a sedm z deseti považuje jejich poměr ceny a kvality za odpovídající.

A co je nejdůležitější, spotřebitelé se k těmto výrobkům vracejí. Kdo ochutnal, ten se často stává pravidelným zákazníkem.

Experiment ukázal, že si lidé chtějí připlatit za poctivost

Průzkum ukázal, že spotřebitelé vnímají hodnotu jinak, když poznají příběh. Měchenický pecen chleba ohodnotili návštěvníci o 12 % výše, než je jeho běžná cena.

Dezert Pavlova také překonal svou prodejní hodnotu. Stejně tak meruňkový nektar, který lidé nacenili téměř shodně s tržní cenou, ukázal, že zákazníci umí ocenit kvalitu a férovost.

Regionální potravina

Foto: Regionální potravina

„Lidé si uvědomí, že cena není jen číslo na etiketě, ale odráží práci, která stojí za výrobky a jejich kvalitou,“ potvrzuje Kateřina Ratajová ze Státního zemědělského intervenčního fondu.

Rostoucí prestiž

O prestiž značky svědčí i letošní rekordní čísla: téměř 500 výrobců a 1 900 produktů se ucházelo o titul Regionální potravina, to je nejvíce za celou šestnáctiletou historii, největší zájem byl o kategorii nápojů. Celkem bylo oceněno 114 výrobků ze všech krajů v devíti kategoriích.

Za oceněnými výrobky stojí malé a střední podniky, často rodinné firmy, které pečují o půdu, hospodářství i tradice. Každým nákupem Regionální potraviny podporujete jejich práci, místní zaměstnanost i krajinu, která má díky nim budoucnost.

Regionální potravina

Foto: Regionální potravina

A jak ukázal sociální experiment, spotřebitelé chtějí právě tohle: vidět, že za konkrétním výrobkem stojí konkrétní člověk, jeho příběh a poctivá práce.

Hledejte logo Regionální potravina. Kupujete tak nejen kvalitní české potraviny, ale i kus příběhu a práce, které dávají život našim regionům.