V Česku katastrofu bydlení nevidím. Teď jde Bezrealitky dobýt Německo, říká šéf EHS Meyer

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

Celý článek
0

Trendy a reelsy. Osm tipů, jak mohou firmy dlouhodobě zaujmout generaci Z

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Jak udělat reklamu, která osloví generaci Z? Je na to třeba jít trochu jinak – moderně, svěže, přirozeně. Podívejte se na osm tipů, kterými se můžou firmy řídit, když chtějí zaujmout mladou klientelu.

Celý článek
0

Komentář: Pirátský nápad, aby stát garantoval nájmy, je jen další nesmysl a vyhazování peněz

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Není divu, že návrh se na vládě zasekl, a kromě Pirátů se k němu nikdo nechce hlásit. Nota bene před volbami 

Celý článek
0

Jak Elon Musk reklamě na chuť přišel: Tesla za ni bude platit Twitteru

Více než milion elektroautomobilů, jež Tesla kdy prodala v Číně, potřebuje opravit potenciálně nebezpečnou závadu při brzdění a zrychlování (zatáčení a couvání Musk a spol. asi trefili lépe).

Jak Elon Musk reklamě na chuť přišel: Tesla za ni bude platit Twitteru
Tesla, ilustrační foto | Profimedia.cz

Čínský regulátor na konci druhého květnového týdne oznámil, že oprava se týká celkem 1,1 milionu vozů známých jako Modely S,3, X, a Y. Od příchodu v roce 2014 prodala Tesla v Číně zhruba 1,13 milionu vozů. 

Nejedná se ovšem o běžné stažení vozů z trhu, jak se to dělávalo, než auta začali vyrábět ajťáci. Tesla řeší problém bezdrátovou aktualizací softwaru, která řidičům usnadní ovládání jejich rekuperačního brzdového systému. Za původního stavu podle čínských úřadů hrozilo nechtěné zrychlení. Rekuperační systém využívá přebytečnou energii, jež se tvoří ve chvíli, kdy řidič sundá nohu z plynu. 

Špatný rok

K opravě vozů musela Tesla přistoupit ve chvíli, kdy se jí v Číně nevede nejlépe. Na začátku letošního roku Tesla prudce zlevnila – a někteří kupci, kteří si její vůz pořídili těsně předtím, si nahlas stěžují. Vzhledem k tomu, že Čína je pro americkou automobilku potenciálně největším trhem – a vzhledem k napjatým obchodním vztahům mezi Washingtonem a Pekingem – je souběh obou incidentů nepříjemný.

Elonu Muskovi, CEO a největšímu akcionáři Tesly, to však  na sebevědomí neubírá. Před výroční valnou hromadou, jež se konala minulé úterý v texaském Austinu, někteří akcionáři chtěli vědět, kdo je šéfovým potenciálním nástupcem. Musk před rokem řekl, že v automobilce zůstane, dokud bude užitečný.

Loni v listopadu se nechal slyšet člen představenstva James Murdoch, že Musk již potenciálního nástupce našel (aniž by onu osobu kdokoli jmenoval). Valná hromada však odmítla plány nástupnictví zveřejnit. Na přímou výzvu jednoho z akcionářů, aby Musk o dohadech na téma svého případného odchodu řekl, „že to tak není“, tázaný vyhověl: „Není to tak.“

Reklama? Vlastně je fajn

Generální ředitel naopak oznámil, že se Tesla pustí do reklamní kampaně. Co by pro kteréhokoli konkurenta bylo běžnou rutinou, je pro Teslu premiéra: firma dosud tradiční reklamu (a výdaje s ní spojené) ignorovala a dařilo se jí růst převážně díky propagaci typu od úst k ústům. 

Nyní však Musk objevil důležitost reklamního byznysu. Nenechal přitom nikoho na pochybách, že změnu v jeho uvažování inicioval fakt, že na půl úvazku provozuje sociální síť Twitter, která z reklamy žije.

„Twitter je vysoce závislý na reklamě, takže se na to podívejte takhle: nikdy předtím jsem reklamu opravdu nepoužíval, a teď mám společnost, která je na reklamě vysoce závislá. Takže bych asi měl říct, že reklama je úžasná, měl by do ní jít každý!“ řekl Musk ostatním akcionářům. „Zkusíme malou reklamu a uvidíme, jak to půjde.“