Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Hrotcast: Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku

Lepší marže než Tesla má snad jenom Porsche, BMW a Ferrari, říká v novém Hrotcastu Petr Sklenář.

Hrotcast: Co znamená zdvojnásobení německé výroby Tesly pro Škodovku
HROTCAST Miroslava Zámečníka a Petra Sklenáře

„V krátkodobém horizontu je mladoboleslavská Škoda pořád bohatou nevěstou v koncernu VW, meziročně jí prodeje dál rychle rostou. Velký problém je ale výhled do budoucna,“ říká v nejnovějším dílu Hrotcastu hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář.

A dodává: „Jsme v období, kdy se to bude v automobilovém průmyslu lámat.“ Nejen koncern Volkswagen, ale všechny evropské automobilky jsou jako ve svěráku – shora tlačí Tesla, jejíž majitel Elon Musk se zjevně rozhodl ještě před nástupem autonomního řízení urvat co největší tržní podíl, a zespoda přicházejí Číňané s levnějšími a sofistikovanými auty. „A do toho se smrštilo hřiště,“ upozorňuje Sklenář s tím, že oproti předcovidové době se v Evropě celkově prodávají jen zhruba dvě třetiny aut. 

Hrotcast

V novém dílu Hrotcastu, společného podcastu týdeníku Hrot a J&T Banky o nejaktuálnějším ekonomickém dění, Petr Sklenář s hlavním analytikem týdeníku Hrot Miroslavem Zámečníkem rozebírali například Muskovy nejnovější manévry, výsledky Tesly a v jejich kontextu velmi odlišné provozní marže různých automobilek. Poslechněte si nový Hrotcast.

Hrotcast najdete každý týden kromě Spotify také na Apple Podcasts, Google Podcasts.