Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Hřbitovy elektromobilů

Pekingem mohutně podporovaný rozmach elektromobility sice vynesl Čínu na pozici největšího světového producenta aut na baterie, zároveň ale zásahy státu vedly i k nepříjemným vedlejším efektům

Hřbitovy elektromobilů
ilustrační foto | Profimedia.cz

Jedním z nich je problém s desítkami tisíc elektromobilů, které se hromadí na odstavných parkovištích na okrajích několika velkých čínských měst a neexistují pro ně kupci. Tyto automobilové „hřbitovy“ jsou důsledkem vládní politiky.

Až do roku 2019 čínské politbyro lilo peníze do podpory elektromobility po miliardách. Když ji ale před čtyřmi lety výrazně omezilo, kromě krachu některých automobilek to dostalo do potíží autopůjčovny, kde končila většina starších jednoduchých modelů. Problém je, že o technicky zastaralé vozy ze zkrachovalých carsharingových společností není zájem, a tak je pomalu požírá koroze. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit