Všechny společnosti, které nejsou čínské, zaniknou. Evropští výrobci baterií do aut si zoufají

Producenty baterií drtí zpomalení výroby elektromobilů. Firmy ruší a odkládají projekty, jejichž produkce mohla do roka pohánět více než dva miliony aut.

Producenty baterií drtí zpomalení výroby elektromobilů. Firmy ruší a odkládají projekty, jejichž produkce mohla do roka pohánět více než dva miliony aut.

Celý článek
0

Cena uranu raketově roste. Kanada chce z globálního trhu vytlačit Rusko

Celosvětová renesance jaderné energetiky žene ceny uranu vzhůru. Příležitost navyšovat produkci vycítila především Kanada, která chce z globálního trhu s jaderným palivem vytlačit Rusko.

Celosvětová renesance jaderné energetiky žene ceny uranu vzhůru. Příležitost navyšovat produkci vycítila především Kanada, která chce z globálního trhu s jaderným palivem vytlačit Rusko.

Celý článek
0

Skoty straší nástup labouristů do vlády. Bojí se o těžařský byznys a ztrátu prosperity

Těžba ropy a zemního plynu v Severním moři je ohrožena kvůli nástupu labouristů do čela Británie. Především ve Skotsku, kde ropný průmysl dává práci desítkám tisíc lidí, se obávají o ztrátu prosperity.

Těžba ropy a zemního plynu v Severním moři je ohrožena kvůli nástupu labouristů do čela Británie. Především ve Skotsku, kde ropný průmysl dává práci desítkám tisíc lidí, se obávají o ztrátu prosperity.

Celý článek
0

Hřbitovy elektromobilů

Pekingem mohutně podporovaný rozmach elektromobility sice vynesl Čínu na pozici největšího světového producenta aut na baterie, zároveň ale zásahy státu vedly i k nepříjemným vedlejším efektům

Hřbitovy elektromobilů
ilustrační foto | Profimedia.cz

Jedním z nich je problém s desítkami tisíc elektromobilů, které se hromadí na odstavných parkovištích na okrajích několika velkých čínských měst a neexistují pro ně kupci. Tyto automobilové „hřbitovy“ jsou důsledkem vládní politiky.

Až do roku 2019 čínské politbyro lilo peníze do podpory elektromobility po miliardách. Když ji ale před čtyřmi lety výrazně omezilo, kromě krachu některých automobilek to dostalo do potíží autopůjčovny, kde končila většina starších jednoduchých modelů. Problém je, že o technicky zastaralé vozy ze zkrachovalých carsharingových společností není zájem, a tak je pomalu požírá koroze. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit