Komentář: Jak Číňané nenašli odvahu reformovat ekonomiku
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
![](/img/article-placeholder.png)
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.
Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.
Čínská chřipka změnila pravidla obchodu. Prodělávají čeští miliardáři i malí výrobci
Pandemie koronaviru obrací českou ekonomiku naruby. Mnoho firem informace tají kvůli obavám o vztahy s dodavateli i zákazníky. Týdeníku Hrot se však podařilo shromáždit několik příběhů, které dobře ilustrují, co všechno se kvůli pandemii mění, co v Česku začíná kriticky docházet, co podražuje a čeho je naopak přebytek. I když to možná ještě není znát, všechno je naruby.
Jméno Michala Kubánka zatím nepatří do první ligy miliardářského byznysu, ale první liga se s jeho prací často setkává. Jeho továrna na elektrické motorky značky Kuberg našla své zákazníky třeba v americkém raperovi Kanyem Westovi, z Čechů znají jeho práci třeba zakladatelé Leo Expressu Leoš Novotný či investiční skupiny Rockaway Jakub Havrlant.
Michal Kubánek je dlouholetý nadšenec pro motorky. Dokonce tak velký, že využil kapitál jiného svého byznysu, aby se pustil v původně malé dílně do jejich výroby. Zvolil terénní elektrický typ a přesně trefil moderní trend, který zákazníci chtějí. Proto se na jeho výrobky vždycky čekalo. Ale to, co přinesly ekonomické změny spojené s pandemií, Kubánek vážně neočekával. Nemá z čeho vyrábět. „Je to dáno obrovskou světovou poptávkou po dílech. Lidé, kteří zůstali doma, utrácejí za volný čas. A je to tak velká změna, že na to nebyl nikdo připraven,“ říká podnikatel.