Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Facka německým automobilkám. Sponzorem fotbalového šampionátu v Německu bude čínský BYD

Čínská automobilka BYD si připsala další úspěch – stala se totiž oficiálním partnerem letošního mistrovství Evropy ve fotbale. To se přitom letos koná přímo v domovské zemi výrobců automobilů, v Německu. 

Facka německým automobilkám. Sponzorem fotbalového šampionátu v Německu bude čínský BYD
Elektromobil BYD Seal | foto Oasishifi / Shutterstock.com

BYD tak nahradí Volkswagen, dosavadního partnera fotbalového mistrovství Evropy. „Obrovskou reklamní příležitost si nenechají ujít některé známé společnosti v zemi. Deutsche Bahn, Telekom nebo Bitburger se stávají hrdými partnery mistrovství Evropy 2024. Jenže v klíčovém německém odvětví, výrobě automobilů, byste partnera hledali marně,“ píše německý magazín Focus. Volkswagen byl v letech 2018–2022 hlavním partnerem fotbalové UEFA pro mobilitu. Jenže teď už zájem o pokračování spolupráce neměl, oznámil to loni v září. Oficiální důvod: finance.  

Zato čínský BYD se poslední dobou jen vznáší, na konci loňského roku překonal americkou Teslu a stal se největším výrobcem elektromobilů na světě. „BYD je nadšený z partnerství s UEFA EURO 2024 a hrdý na to, že je prvním partnerem v oblasti e-mobility pro tuto prestižní sportovní událost, která nám umožní předvést naše nejnovější pokroky v oblasti elektrických vozidel velkému publiku,“ uvedl Michael Shu, výkonný ředitel BYD Europe. 

A divákům, kteří se v létě vydají na mistrovství Evropy k našim sousedům, chce čínská značka připravit okázalé představení svých produktů a aktivit. BYD chce ukázat své nejnovější elektrické modely a špičkové technologie. Kromě toho bude BYD přímo mezi fanoušky – do oficiálních fanzón bude zvát na živé přenosy zápasů a další zábavu. BYD také uspořádá stovky akcí ve svých prodejnách po celé Evropě.  

Marketingový ředitel UEFA Guy-Laurent Epstein dohodu s čínským BYD chválí: „Jsme nadšeni, že můžeme přivítat BYD, tuto průkopnickou značku s 29letou tradicí v pokročilých bateriových technologiích a s reputací globálního inovátora v oblasti elektrických vozidel. Partnerství je v souladu s vizí UEFA propagovat zelenější a udržitelnější evropský šampionát.“