Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Facka německým automobilkám. Sponzorem fotbalového šampionátu v Německu bude čínský BYD

Čínská automobilka BYD si připsala další úspěch – stala se totiž oficiálním partnerem letošního mistrovství Evropy ve fotbale. To se přitom letos koná přímo v domovské zemi výrobců automobilů, v Německu. 

Facka německým automobilkám. Sponzorem fotbalového šampionátu v Německu bude čínský BYD
Elektromobil BYD Seal | foto Oasishifi / Shutterstock.com

BYD tak nahradí Volkswagen, dosavadního partnera fotbalového mistrovství Evropy. „Obrovskou reklamní příležitost si nenechají ujít některé známé společnosti v zemi. Deutsche Bahn, Telekom nebo Bitburger se stávají hrdými partnery mistrovství Evropy 2024. Jenže v klíčovém německém odvětví, výrobě automobilů, byste partnera hledali marně,“ píše německý magazín Focus. Volkswagen byl v letech 2018–2022 hlavním partnerem fotbalové UEFA pro mobilitu. Jenže teď už zájem o pokračování spolupráce neměl, oznámil to loni v září. Oficiální důvod: finance.  

Zato čínský BYD se poslední dobou jen vznáší, na konci loňského roku překonal americkou Teslu a stal se největším výrobcem elektromobilů na světě. „BYD je nadšený z partnerství s UEFA EURO 2024 a hrdý na to, že je prvním partnerem v oblasti e-mobility pro tuto prestižní sportovní událost, která nám umožní předvést naše nejnovější pokroky v oblasti elektrických vozidel velkému publiku,“ uvedl Michael Shu, výkonný ředitel BYD Europe. 

A divákům, kteří se v létě vydají na mistrovství Evropy k našim sousedům, chce čínská značka připravit okázalé představení svých produktů a aktivit. BYD chce ukázat své nejnovější elektrické modely a špičkové technologie. Kromě toho bude BYD přímo mezi fanoušky – do oficiálních fanzón bude zvát na živé přenosy zápasů a další zábavu. BYD také uspořádá stovky akcí ve svých prodejnách po celé Evropě.  

Marketingový ředitel UEFA Guy-Laurent Epstein dohodu s čínským BYD chválí: „Jsme nadšeni, že můžeme přivítat BYD, tuto průkopnickou značku s 29letou tradicí v pokročilých bateriových technologiích a s reputací globálního inovátora v oblasti elektrických vozidel. Partnerství je v souladu s vizí UEFA propagovat zelenější a udržitelnější evropský šampionát.“