Globální investiční kanonáda Saúdské Arábie končí, tamní fond PIF bude aktivní na domácí půdě

Saúdskoarabský státní investiční fond (PIF) plánuje razantně omezit podíl svých mezinárodních investic a ukončit období multimiliardových globálních výdajů.

Saúdskoarabský státní investiční fond (PIF) plánuje razantně omezit podíl svých mezinárodních investic a ukončit období multimiliardových globálních výdajů.

Celý článek
0

Komentář: V případě, že Čína napadne Tchaj-wan, dojde ke globální krizi velkého rozměru

Finanční krize v roce 2008 by byla ve srovnání s děním okolo Tchaj-wanu jen „slabým čajíčkem“, píše ekonom Kryštof Míšek.

Finanční krize v roce 2008 by byla ve srovnání s děním okolo Tchaj-wanu jen „slabým čajíčkem“, píše ekonom Kryštof Míšek.

Celý článek
0

Komentář: Skrytá hrozba pro Evropu. Levná IoT zařízení z Asie jsou tikající bomba

Používané taktiky, jako je vkládání výbušnin a přepadávání dodavatelských řetězců, nejsou zcela nové. I tak to vyvolává obavy ohledně bezpečnosti osobních zařízení a možností jejich zneužití k budoucím útokům, píše expert na kyberbezpečnost Jan Bufka.

Používané taktiky, jako je vkládání výbušnin a přepadávání dodavatelských řetězců, nejsou zcela nové. I tak to vyvolává obavy ohledně bezpečnosti osobních zařízení a možností jejich zneužití k budoucím útokům, píše expert na kyberbezpečnost Jan Bufka.

Celý článek
0

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?

Doprava bude jedním z hlavních témat podzimních voleb na pražský magistrát. Dnešní koalice sázela na cyklodopravu a omezování automobilismu a může na to doplatit.

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník HROT

Letos v květnu začnou opravy Barrandovského mostu a pro pražský magistrát to bude velká zkouška. Dlouho odkládaná rekonstrukce sice neuzavře důležitou dopravní tepnu úplně, i plánované omezení kapacity o čtvrtinu má potenciál způsobit zácpy a komplikace. Opravy mají trvat necelé čtyři měsíce a skončí tak pár týdnů před podzimními komunálními volbami.

Po loňském létě, kdy Praha připomínala spíš válečnou zónu, bude trpělivost řidičů i cestujících v MHD pokoušet také řada dalších oprav. Například Technická správa komunikací na jarní a letní sezónu plánuje investice do rekonstrukcí dopravních komunikací přes dvě miliardy, na opravy se opět chystá také Dopravní podnik.

Magistrát se proto snaží získat u voličů kladné body a nedávno například představil vizi nové linky metra nazvané „O“. Koalice stihne už jen zadat studii proveditelnosti, která má být hotová v roce 2025. Poprvé kopnout do země by se pak mělo ještě o dalších osm let později, po vyřešení problémů s pozemky nebo stavebním povolením.

Je tedy otázkou, zda vizionářský plán může u voličů pomoci. Dnešní koalice si v uplynulých třech letech naštvala především řidiče, které se snaží vytlačovat mimo centrum metropole. Navíc se nekonal ani slibovaný pokrok při budování městského a pražského okruhu, které mají ulevit dopravě v centru. Nesplněny zůstaly i další sliby. 

Na co koalice lákala před posledními volbami a kolik toho splnila? A co ještě stihne napravit do podzimu? Více se dočtete v aktuálním čísle týdeníku Hrot.