Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?

Doprava bude jedním z hlavních témat podzimních voleb na pražský magistrát. Dnešní koalice sázela na cyklodopravu a omezování automobilismu a může na to doplatit.

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník HROT

Letos v květnu začnou opravy Barrandovského mostu a pro pražský magistrát to bude velká zkouška. Dlouho odkládaná rekonstrukce sice neuzavře důležitou dopravní tepnu úplně, i plánované omezení kapacity o čtvrtinu má potenciál způsobit zácpy a komplikace. Opravy mají trvat necelé čtyři měsíce a skončí tak pár týdnů před podzimními komunálními volbami.

Po loňském létě, kdy Praha připomínala spíš válečnou zónu, bude trpělivost řidičů i cestujících v MHD pokoušet také řada dalších oprav. Například Technická správa komunikací na jarní a letní sezónu plánuje investice do rekonstrukcí dopravních komunikací přes dvě miliardy, na opravy se opět chystá také Dopravní podnik.

Magistrát se proto snaží získat u voličů kladné body a nedávno například představil vizi nové linky metra nazvané „O“. Koalice stihne už jen zadat studii proveditelnosti, která má být hotová v roce 2025. Poprvé kopnout do země by se pak mělo ještě o dalších osm let později, po vyřešení problémů s pozemky nebo stavebním povolením.

Je tedy otázkou, zda vizionářský plán může u voličů pomoci. Dnešní koalice si v uplynulých třech letech naštvala především řidiče, které se snaží vytlačovat mimo centrum metropole. Navíc se nekonal ani slibovaný pokrok při budování městského a pražského okruhu, které mají ulevit dopravě v centru. Nesplněny zůstaly i další sliby. 

Na co koalice lákala před posledními volbami a kolik toho splnila? A co ještě stihne napravit do podzimu? Více se dočtete v aktuálním čísle týdeníku Hrot.