Dlouhé fixace, a ještě k tomu nízké sazby u hypoték? Zapomeňte!

Banky reagují na vývoj omezením nabídky hypoték s delší fixací. Do jejich cen si navíc promítají tzv. opční prémii, tedy přirážku, která jim má kompenzovat ztráty vzniklé předčasným splácením hypoték.

Banky reagují na vývoj omezením nabídky hypoték s delší fixací. Do jejich cen si navíc promítají tzv. opční prémii, tedy přirážku, která jim má kompenzovat ztráty vzniklé předčasným splácením hypoték.

Celý článek
0

Třetí rok války: Ukrajina má k vítězství stále dál, na pomoc USA se spolehnout nemůže

Vojenské vítězství se Ukrajině vzdaluje, nyní se musí soustředit hlavně na obranu pozic, tvrdí západní vojenští experti.

Vojenské vítězství se Ukrajině vzdaluje, nyní se musí soustředit hlavně na obranu pozic, tvrdí západní vojenští experti.

Celý článek
0

Vzkaz Generaci Z: Přestaňte brečet a přijměte, že stres a úzkost jsou normální a patří k životu

Generace Z by měla přijmout skutečnost, že stres a úzkost v práci jsou normální součástí života. Prospěje jí to. „Měli bychom se občas cítit pod tlakem, je to zdravé,“ tvrdí profesorka psychologie z Columbia University Kathleen Pike. 

Generace Z by měla přijmout skutečnost, že stres a úzkost v práci jsou normální součástí života. Prospěje jí to. „Měli bychom se občas cítit pod tlakem, je to zdravé,“ tvrdí profesorka psychologie z Columbia University Kathleen Pike. 

Celý článek
0

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?

Doprava bude jedním z hlavních témat podzimních voleb na pražský magistrát. Dnešní koalice sázela na cyklodopravu a omezování automobilismu a může na to doplatit.

Doprava může rozhodnout volby v Praze. Doplatí koalice na sázku na cyklisty?
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník HROT

Letos v květnu začnou opravy Barrandovského mostu a pro pražský magistrát to bude velká zkouška. Dlouho odkládaná rekonstrukce sice neuzavře důležitou dopravní tepnu úplně, i plánované omezení kapacity o čtvrtinu má potenciál způsobit zácpy a komplikace. Opravy mají trvat necelé čtyři měsíce a skončí tak pár týdnů před podzimními komunálními volbami.

Po loňském létě, kdy Praha připomínala spíš válečnou zónu, bude trpělivost řidičů i cestujících v MHD pokoušet také řada dalších oprav. Například Technická správa komunikací na jarní a letní sezónu plánuje investice do rekonstrukcí dopravních komunikací přes dvě miliardy, na opravy se opět chystá také Dopravní podnik.

Magistrát se proto snaží získat u voličů kladné body a nedávno například představil vizi nové linky metra nazvané „O“. Koalice stihne už jen zadat studii proveditelnosti, která má být hotová v roce 2025. Poprvé kopnout do země by se pak mělo ještě o dalších osm let později, po vyřešení problémů s pozemky nebo stavebním povolením.

Je tedy otázkou, zda vizionářský plán může u voličů pomoci. Dnešní koalice si v uplynulých třech letech naštvala především řidiče, které se snaží vytlačovat mimo centrum metropole. Navíc se nekonal ani slibovaný pokrok při budování městského a pražského okruhu, které mají ulevit dopravě v centru. Nesplněny zůstaly i další sliby. 

Na co koalice lákala před posledními volbami a kolik toho splnila? A co ještě stihne napravit do podzimu? Více se dočtete v aktuálním čísle týdeníku Hrot.