Češi opět kralují legendárnímu WoW. Jejich traileru se klaní celý Blizzard

Nice!

Češi opět kralují legendárnímu WoW. Jejich traileru se klaní celý Blizzard

České kreativní studio Nice! opět zabodovalo. Tentokrát se podílelo na vytvoření traileru k nejnovějšímu datadisku hry World of Warcraft s názvem Shadow and Fury: World of Warcraft – The War Within. Trailer, který byl zveřejněn před několika dny, zaznamenal obrovský úspěch a získal již více než půl milionu zhlédnutí.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Scénář k traileru napsal sám kreativní ředitel WoW Chris Metzen, který v něm zároveň propůjčil svůj hlas postavě Thralla. Samotný trailer pak vznikal pod taktovkou režiséra Václava Krbůška a supervizí 3D animátora Radima Zeifarta ze studia Nice!. Na projektu pracovalo celkem devět lidí v České republice a čtyři ze strany amerického vydavatele hry, společnosti Blizzard Entertainment.

„Nejnovější trailer je výsledkem pokračující oficiální spolupráce mezi pražským produkčním a postprodukčním studiem Nice! a americkou společností Blizzard Entertainment,“ sdělil Hrotu24 Ondřej Hampl, který studio Nice! mediálně zastupuje.

Zajímavostí je, že při tvorbě traileru nebylo prakticky možné využít metody umělé inteligence. Každý detail musel být vytvořen ručně přesně podle požadavků Blizzardu tak, aby perfektně zapadal do specifického vizuálního stylu hry. Animátoři vycházeli z vlastních videoreferencí, které ale museli zjednodušovat, aby nepůsobily příliš realisticky. 

„Společnost Blizzard přesně ví, co chce, a vyžaduje velmi specifický styl, kterého lze dosáhnout pouze ruční prací. Každý odstín barvy, každá miniaturní animace v krystalu na obleku Allerie, detaily vlasů Thralla, každý pohyb musí být přesně takový, aby zapadl do stylu WoW,“ vysvětlil kreativní režisér traileru Václav Krbůšek.

Nejvíce práce při samotné tvorbě traileru bylo věnováno sladění s Blizzardem ohledně vizuální podoby a animací. Původní verze videa měla mnohem složitější svícení a materiály, které se ale musely postupně upravovat, aby přesně seděly stylu herní grafiky WoW.

„Animace vycházely z videoreferencí, které jsme si sami na kameru zahráli a natočili, ale na Blizzard působily příliš realisticky. Postupně jsme je proto zjednodušovali, aby působily spíše jako ručně animované postavy ze hry než jako motion capture,“ doplnil Krbůšek.

Spolupráce českého studia s Blizzardem začala díky fanouškovským trailerům Radima Zeifarta, který je současně jedním ze čtyř zakladatelů studia Nice!. Jeho tvorba zaujala pozornost vývojářů hry. Nice! se tak postupně začalo podílet na tvorbě trailerů pro WoW, přičemž nejnovější projekt byl zatím největší výzvou.

Přes náročnost zakázky a intenzivní komunikaci přes oceán si ale studio spolupráci s Blizzardem velmi pochvaluje. „Nevýhodou je časový posun, který znamená, že naše meetingy s klientem začínají, když už většina našich spoluobčanů končí pracovní den, a nezřídka máme konferenční hovory i ve dvě ráno našeho času. Nicméně z hlediska kvality spolupráce si na Blizzard nemůžeme stěžovat. I přes velikost jejich brandu je jejich přístup velmi lidský,“ uzavřel Krbůšek.