Strzelce Opolskie
se souhlasem BHM Group
BHM group miliardáře Krska úspěšně předala polskou retailovou štafetu skupině Reticulum
Investiční skupina BHM group právě završila významný kapitálový tanec: prodej své sítě deseti polských retailových center, známých jako A-Centrum. Novým majitelem tohoto lukrativního portfolia se stává česká investiční společnost Reticulum, resp. její realitní a developerská divize MY Park. Pro Reticulum, který už úspěšně operuje s nákupními centry v Česku a na Slovensku, je toto převzetí strategickým krokem do sousedního Polska. Pro BHM group pak završení úspěšné mise, během níž centra nejen rozšířila a plně obsadila, ale také zajistila jejich dlouhodobou stabilitu klíčovými nájemními smlouvami.
šéfredaktor
„Jsme rádi, že se A-Centrum dostává do rukou zkušeného hráče, který v segmentu retailových parků již dlouhodobě působí a má know-how k jejich dalšímu rozvoji,“ komentoval transakci Jan Černý, Managing Director BHM group. Síť A-Centrum, rozesetá po celém Polsku, představuje moderní retailové řešení s celkovou pronajímatelnou plochou kolem 30 000 m² a více než 60 nájemními jednotkami. Portfolio táhnou silné spotřebitelské značky jako Pepco, CCC, Rossmann, Martes či Kik, což se odráží v impozantní 99% obsazenosti.
Vyladěné portfolio jako odrazový můstek
Během tříletého vlastnictví od roku 2022 BHM group nejen udržela centra v chodu, ale aktivně je posílila. Realizovala klíčové investice, především výstavbu a úspěšné obsazení zcela nových budov v centrech Kolo a Środa Wielkopolska. Zároveň modernizovala infrastrukturu, například instalací elektro nabíjecích stanic a dalších technologií. Snad nejdůležitější však bylo významné prodloužení nájemních smluv se stávajícími klíčovými nájemci. „Naplnili jsme náš investiční plán – dokončili jsme dvě rozšíření, které jsme úspěšně obsadili, a zároveň jsme dojednali nové nájemní smlouvy. To byly naše cíle od začátku: stabilizovat, plně rozvinout a posílit pozici tohoto retail parkového řetězce v lokalitách, kde působí,“ shrnul Miroslav Tabernaus, Investment Manager BHM group, který měl transakci na starosti.
Aktivní přístup k řízení majetku (Asset & Property Management) byl klíčový. „Optimalizovali jsme nájemní mix, přivedli jsme nové nájemce a značky, rozšířili nabídku včetně exkluzivních nájemců,“ doplnil Michal Jun, Head of Asset & Property Management BHM group. „V některých lokalitách jsou tyto obchody jediným místem s přítomností známých značek, což dává centrům jasnou konkurenční výhodu.“
Polsko: Stabilní trh s růstovým potenciálem
Pro nového vlastníka, skupinu Reticulum prostřednictvím MY Park, představuje koupě A-Centra víc než jen rozšíření portfolia. Je to vstupní brána na atraktivní polský trh. „Expanze do Polska je pro nás odrazový můstek k dalším retailovým aktivitám ve střední Evropě. Těšíme se na ně,“ prohlásila s vizí Lenka Kořínková, výkonná ředitelka MY Park. „Věříme v sílu a stabilitu polské ekonomiky a očekáváme vzrůstající kupní sílu obyvatelstva. Jsme připraveni být u toho.“
Tento optimismus má oporu v realitě. Polský retailový trh se po turbulencích pandemie covid-19 stabilizoval a vrací se k dynamickému růstu. Rostou jak tržby, tak návštěvnost center. Nedostatečné nasycení menších měst kombinované se stabilní poptávkou po každodenním zboží vytváří ideální prostředí pro středně velké formáty, jako jsou právě retailové parky A-Centrum. Jejich hlavní devizou je navíc strategická poloha – v těsné blízkosti městských center, rezidenčních čtvrtí nebo hlavních dopravních tepen. Tato kombinace snadné dostupnosti, přítomnosti silných značek a praktické velikosti z nich činí ideální destinace pro rychlé a pohodlné každodenní nákupy. BHM group tak předává Reticulum nejen fyzické budovy, ale především vyladěný a perspektivní byznys.