Utáhnout šrouby a řídit celý svět. Čína si odhlasovala, jak nastartuje vlastní ekonomiku

Čínské politické špičky vyzvaly na klíčovém partajním zasedání věnovaném churavějící ekonomice k přísnější kontrole nad veškerým životem v zemi

Čínské politické špičky vyzvaly na klíčovém partajním zasedání věnovaném churavějící ekonomice k přísnější kontrole nad veškerým životem v zemi

Celý článek
0

Sesadí Ozempic? Do závodu o miliardové léky na hubnutí vstupuje i Roche

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Celý článek
0

Chudí a zároveň bohatí. Turecko trápí vysoká inflace, bohatství ale roste nejrychleji na světě

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Celý článek
0

Automobilky vstávají z popela. Výroba se vrací na předkrizovou úroveň

Výrobci osobních vozů v Česku dokončili za první tři měsíce roku přes 353 tisíc automobilů. Naposledy se jim tak dařilo v „předcovidovém“ roce 2019.

Automobilky vstávají z popela. Výroba se vrací na předkrizovou úroveň
Výroba ve Škodě Auto (ilustrační foto) | VIZ UALNI / Shutterstock.com

České automobilky se letos dál potýkají s problémy v dodávkách komponent. Například kolínská Toyota kvůli tomu zastavila výrobu na celý únor, rušení směn se nevyhnulo ani Škodě Auto.

Přesto se automobilovému průmyslu v prvních třech měsících roku podařilo vrátit na úrovně produkce, jichž dosahoval naposledy před pandemií, tedy v době, kdy ještě dodavatelské řetězce fungovaly bez potíží. Celkem se tak v Česku vyrobilo 353 tisíc nových osobních vozů – téměř o třetinu více než za stejné období loni.

Nejvíc si oproti roku 2022 polepšila Škoda Auto. Od ledna do března opustilo její výrobní závody přes 231 tisíc aut, což je oproti loňsku o 42 procent více. O necelou pětinu – na 88 tisíc vozů – v letošním prvním čtvrtletí zvýšila produkci nošovická továrna Hyundaie.

Lépe než loni se i navzdory měsíčnímu přerušení provozu dařilo nakonec i Toyotě. Výsledek necelých 34 tisíc vozů je zhruba o pět procent lepší než před rokem.

Drtivá většina vozů vyrobených v Česku má stále spalovací motory, postupný růst podílu plug-in hybridů a čistě elektrických automobilů ale pokračuje i letos. V obou kategoriích produkce vzrostla na více než 41 tisíc, což představuje 11,7 procenta z celkového počtu vyrobených vozů.