Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

A na váhu: Aerolinky Finnair žádají cestující, aby se vážili se svými příručními zavazadly

Finská letecká společnost chce znát přesnou cestovní hmotnost svých letadel. Pasažéry proto od února vybízí k dobrovolnému zvážení. Schytala za to nebývalou vlnu kritiky.

A na váhu: Aerolinky Finnair žádají cestující, aby se vážili se svými příručními zavazadly
odbavení na letišti | Shutterstock.com

Finská letecká společnost Finnair žádá pasažéry, aby se s příručními zavazadly nechali zvážit. Doufá, že se jí tak lépe podaří určit vzletovou hmotnost svých letadel. Ačkoli je vážení dobrovolné, vyvolal požadavek na sociálních sítích odpor. Píše o tom německý týdeník Der Spiegel.

Finské aerolinky shromažďují data do studie. S dobrovolným vážením firma začala od tohoto měsíce a chce s ním pokračovat do května.

K výpočtu skutečné letové bilance potřebují aerolinky znát údaje o hmotnosti paliva, odbavených zavazadel, nákladu, cateringu, vody a cestujících, uvádí Finnair. Lze k tomu sice použít zprůměrované údaje od leteckých úřadů, ty však mohou být méně přesné.

Na sociálních sítích se oznámení Finnairu nesetkalo s dobrým ohlasem. Někteří uživatelé uvedli, že jsou krokem aerolinek zděšeni a obávají se, že zejména cestující s nadváhou by se mohli cítit stigmatizováni. Jedna uživatelka se proti požadavku ohradila a napsala, že s Finnair cestovat nebude, protože nechce, aby ji "zatracená letecká společnost" zostouzela, že je tlustá.

Podle mluvčí Finnairu se vážení na letišti ve finské metropoli Helsinkách zúčastnilo zatím asi 500 cestujících. Na váhu si stoupali se svými batohy, taškami a s pojízdnými kufry.

Letecká společnost zdůrazňuje, že cestující se nemusejí obávat, že by údaje o jejich hmotnosti zveřejnila. Shromážděné hodnoty podle ní nejsou nijak propojeny s osobními údaji zákazníků. Celkovou hmotnost cestujícího a jeho příručního zavazadla vidí pouze zaměstnanci u váhy.