Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Velké plány s Pietro Filipi. Oděvní značka se vydá do světa

S restartovanou značkou Pietro Filipi mají noví majitelé ze společnosti DaniDarx velké rozvojové plány. „Ještě do konce roku ji dostaneme do skoro všech zemí Evropské unie. Zvažujeme spolupráci s řetězci, ale také vlastní prodejny,“ prozrazuje v exkluzivním rozhovoru Ruslan Skopal, CEO DaniDarx.

Velké plány s Pietro Filipi. Oděvní značka se vydá do světa
Ruslan Skopal, CEO společnosti DaniDarx a tvář známého e-shopu Trenýrkárna.cz. | DaniDarx

O nákupu známé české oděvní značky Pietro Filipi od společnosti Kara Trutnov, respektive investiční skupiny Natland, informovaly smluvní strany před dvěma týdny. Nový vlastník, firma DaniDax, spodní prádlo nejen prodává přes známý e-shop Trenýrkárna.cz, ale rovněž vyrábí vlastní pod značkami Styx a Nedeto. O dalších plánek nejen s Pietro Filipi s on-line deníkem Hrot24 hovořil CEO Ruslan Skopal.

Jak dlouho jste o Pietro Filipi usilovali? A jak náročná byla obchodní jednání?

Jednání trvala zhruba půl roku. Vesměs nás velmi překvapila chuť majitelů značky rozhodovat se o tom, komu značku prodají, dle plánů a chuti kupujícího vrátit značku tam, kam patří. Tedy hodně jsme diskutovali plány a zkušenosti tyto plány realizovat. Tento přístup pro nás byl nakonec velmi příjemným a přínosným.

Co bylo impulsem k nákupu této značky? Čím vás právě Pietro Filipi tolik zaujala?

Značka Pietro Filipi má vysokou podpořenou znalost v cílové skupině což dává velký předpoklad pro budoucí úspěch. Zároveň je vnímaná velmi prémiově, což je přesně ten segment, který chceme touto značkou oslovovat. K tomu všemu historie značky Pietro Filipi umožňuje navazovat na silnou tradici a české kořeny.

V tiskové zprávě jste informovali, že značka se vrací na trh okamžitě, navrhli jste pro ni nové produkty. Co je součástí nové kolekce a jak dlouho trvala její příprava?

Aktuálně jsme přišli s tím, co umíme a v čem jsme objektivně dobří, tedy s kolekcí spodního prádla: klasické boxerky, boxerky se speciální kapsičkou na pánské přirození, ponožky, kalhotky. Brzy přibydou menstruační kalhotky, plavky, trenky, župany a pyžama. To vše v nejrůznějších barevných a materiálových provedeních. Co se týče fashion kolekce, na té pracujeme, ale nechceme prozrazovat zatím více.

Rovněž jste avizovali, že se značkou počítáte nejen pro český trh. Můžete už prozradit podrobnosti, do jakých dalších zemí se toto oblečení vydá?

Kolekci spodního prádla, kterou aktuálně exkluzivně prodáváme na Trenýrkárna.cz, dostaneme do konce roku do skoro všech zemí Evropské unie. A to primárně díky spolupráci se Zalandem, Amazonem a právě Trenýrkárna.cz, která je aktuálně v 10 zemích a do konce roku bude skoro v celé EU. Aktuální seznam zemí je možné najít na našem webu Nedeto.com.

Zmínil jste úspěšný e-shop Trenýrkárna.cz. Do sortimentu jste přidali nové produkty Pietro Filipi s tím, že jde o „exkluzivitu.“ Zůstane to tak, nebo značku časem pustíte i do běžného retailu přes nějakou obchodní síť?

Nad retailem hodně přemýšlíme a řešíme jej. Konkrétní kroky si interně chceme odsouhlasit v následujících měsících. Ve hře je vícero variant od partnerství s někým zkušenějším, akvizicí, až po vlastní prodejny. Ale rozhodně řešíme i B2B kanály, tedy velkoobchodní spolupráce a zakázkovou výrobu.

Kromě pánských trenýrek, ponožek a županů jste pod značkou uvedli i zboží pro dámy, konkrétně dámské kalhotky. Počítáte se značkou tedy i v rámci produktů pro ženy?

Ženy tvořily ještě pár let zpět zhruba 70 procent nakupujících. I proto se značka poslední roky profilovala spíše tímto směrem. Tedy podle nás by byla škoda tento potenciál nevyužít. Věříme, že potenciál je u pánské i dámské cílové skupiny.

Jaké další produkty by v případě značky Pietro Filipi mohly do budoucna přicházet v úvahu? Pamatuji si, že kdysi byly oblíbené třeba i pánské obleky…

Aktuálně je ve hře komplet celý fashion. Nyní není nic, co bychom radikálně odmítali. Tedy bavíme se o dámském i pánském sortimentu: tričkách, polo tričkách, košilích, kalhotách, ale i vámi zmíněných oblecích.

Již nějakou dobu vyrábíte vlastní produkty spodního prádla, a to pod značkami Styx a Nedeto. Jak se těmto českým značkám daří, když je srovnáte s dalšími produkty světových značek na Trenýrkárně, třeba Boss nebo Levis?

Styx a Nedeto společně tvoří již skoro polovinu prodejů na Trenýrkárna.cz, tedy obliba těchto dvou značek je velmi vysoká a my máme nesmírnou radost, že nám touto zpětnou vazbou zákazníci dávají důvěru a tyto značky si pochvalují a opakovaně si je kupují. Pro porovnání mají ostatní značky prodeje spíše jen v jednotkách procent. Budoucnost není v přeprodeji cizích značek, ale primárně v prodeji svých značek, respektive vlastních produktů vlastních značek, jelikož jedině tam se dokáže generovat dostatečná marže pro udržitelný a kontinuální růst společnosti.

Spoluvlastníkem společnosti DaniDarx je česká investiční skupina SPM, stojící rovněž za webem Hrot24.cz.