Řemeslník bez čekání a nejasných ceníků. Britové posílají českému startupu Adam 75 milionů korun

Platforma Adam, která propojuje malíře pokojů a zedníky se zákazníky, teď plánuje expanzi na další kontinenty a rozšíření nabídky o další řemesla.

Platforma Adam, která propojuje malíře pokojů a zedníky se zákazníky, teď plánuje expanzi na další kontinenty a rozšíření nabídky o další řemesla.

Celý článek
0

Ke konci srpna skončí tištěné Lidové noviny, on-line verze zůstane, oznámila Mafra

Lidové noviny jsou jedním z nejznámější českých deníků. Asi nejslavnější éru zažily v době československé první republiky.

Lidové noviny jsou jedním z nejznámější českých deníků. Asi nejslavnější éru zažily v době československé první republiky.

Celý článek
0

Konec éry Ozempicu? Pfizer nevzdává boj o pilulku na hubnutí

Jedna pilulka jednou denně a kilogramy jdou dolů. Připadá vám to jako nedůvěryhodný výkřik z teleshopingové reklamy? Kdepak. To je budoucnost podle farmaceutického gigantu Pfizeru, který chce ukončit nadvládu injekčně podávaných léků na hubnutí.

Jedna pilulka jednou denně a kilogramy jdou dolů. Připadá vám to jako nedůvěryhodný výkřik z teleshopingové reklamy? Kdepak. To je budoucnost podle farmaceutického gigantu Pfizeru, který chce ukončit nadvládu injekčně podávaných léků na hubnutí.

Celý článek
0

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl

Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl
ilustrační foto | Shutterstock.com

Pro některé šoféry to je až opojný pocit: sešlápnout plyn a cítit, jak se motor dostává do otáček a vozidlo vyráží kupředu. Teď by si řidiči mohli „motoristické vzrušení“ užít ještě více.

Sněmovna totiž schválila, že se na vybraných úsecích českých dálnic zvýší povolená rychlost ze 130 na 150 kilometrů v hodině. Je to plán, který z autostrád dělá závodní dráhu a který rozhodně nepřispěje k větší bezpečnosti dopravy.

Pravda sice je, že dálnice jsou obecně bezpečnější než běžné silnice, na druhé straně platí, že následky havárií jsou několikanásobně horší. Při vyšší rychlosti se toto riziko ještě zvyšuje.

Už dnes přitom mnozí řidiči po dálnicích uhánějí více než stotřicítkou, překročení povoleného limitu o deset dvacet kilometrů není vůbec nic výjimečného. Pokud se povolená hranice posune ještě výš, znamená to, že ti největší „frajeři za volantem“ klidně poletí rychlostí až 170 kilometrů v hodině. Dopravní policisté to nemají šanci ohlídat, nemohou stát na každém kilometru.

Schválenou stopadesátkou jako by politici vysílali veřejnosti vzkaz, že větší bezpečnost dopravy na rychlosti až tak nezávisí. Může to mít psychologický efekt na chování motoristů také na jiných silnicích.

Ostatně jedno komerční rádio už opakovaně oznamovalo, že se povolená rychlost na dálnici zvýší na 150 kilometrů, přičemž „zapomnělo“ na důležitý dovětek, že se to má týkat jen vybraných úseků. Sečteno a podtrženo: Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.