Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl

Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl
ilustrační foto | Shutterstock.com

Pro některé šoféry to je až opojný pocit: sešlápnout plyn a cítit, jak se motor dostává do otáček a vozidlo vyráží kupředu. Teď by si řidiči mohli „motoristické vzrušení“ užít ještě více.

Sněmovna totiž schválila, že se na vybraných úsecích českých dálnic zvýší povolená rychlost ze 130 na 150 kilometrů v hodině. Je to plán, který z autostrád dělá závodní dráhu a který rozhodně nepřispěje k větší bezpečnosti dopravy.

Pravda sice je, že dálnice jsou obecně bezpečnější než běžné silnice, na druhé straně platí, že následky havárií jsou několikanásobně horší. Při vyšší rychlosti se toto riziko ještě zvyšuje.

Už dnes přitom mnozí řidiči po dálnicích uhánějí více než stotřicítkou, překročení povoleného limitu o deset dvacet kilometrů není vůbec nic výjimečného. Pokud se povolená hranice posune ještě výš, znamená to, že ti největší „frajeři za volantem“ klidně poletí rychlostí až 170 kilometrů v hodině. Dopravní policisté to nemají šanci ohlídat, nemohou stát na každém kilometru.

Schválenou stopadesátkou jako by politici vysílali veřejnosti vzkaz, že větší bezpečnost dopravy na rychlosti až tak nezávisí. Může to mít psychologický efekt na chování motoristů také na jiných silnicích.

Ostatně jedno komerční rádio už opakovaně oznamovalo, že se povolená rychlost na dálnici zvýší na 150 kilometrů, přičemž „zapomnělo“ na důležitý dovětek, že se to má týkat jen vybraných úseků. Sečteno a podtrženo: Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.