Komentář: Liberty Ostrava balancuje na hraně insolvence

Již 28. února bude o osudu Liberty rozhodovat soud. Není divu, že majitel Sandžív Gupta přiletěl do Česka privátním jetem. Hrozí mu totiž, že může přijít o kontrolu nad hutěmi, potenciálně o celou Liberty.

Již 28. února bude o osudu Liberty rozhodovat soud. Není divu, že majitel Sandžív Gupta přiletěl do Česka privátním jetem. Hrozí mu totiž, že může přijít o kontrolu nad hutěmi, potenciálně o celou Liberty.

Celý článek
0

„Airbus pro elektromobily.“ Evropské automobilky brojí proti konkurenci z Číny

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Celý článek
0

Severská sága pokračuje: Skandinávci i Pobalťané dobře vědí, že Rusko je jejich nepřítel

Severské země dokazují, jak důležité je hledat domácí konsenzus v tak strategických záležitostech, jakými jsou obranyschopnost a její mezinárodní a finanční zajištění.

Severské země dokazují, jak důležité je hledat domácí konsenzus v tak strategických záležitostech, jakými jsou obranyschopnost a její mezinárodní a finanční zajištění.

Celý článek
0

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl

Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.

Stopadesátkou po dálnici legálně? Nebezpečný nesmysl
ilustrační foto | Shutterstock.com

Pro některé šoféry to je až opojný pocit: sešlápnout plyn a cítit, jak se motor dostává do otáček a vozidlo vyráží kupředu. Teď by si řidiči mohli „motoristické vzrušení“ užít ještě více.

Sněmovna totiž schválila, že se na vybraných úsecích českých dálnic zvýší povolená rychlost ze 130 na 150 kilometrů v hodině. Je to plán, který z autostrád dělá závodní dráhu a který rozhodně nepřispěje k větší bezpečnosti dopravy.

Pravda sice je, že dálnice jsou obecně bezpečnější než běžné silnice, na druhé straně platí, že následky havárií jsou několikanásobně horší. Při vyšší rychlosti se toto riziko ještě zvyšuje.

Už dnes přitom mnozí řidiči po dálnicích uhánějí více než stotřicítkou, překročení povoleného limitu o deset dvacet kilometrů není vůbec nic výjimečného. Pokud se povolená hranice posune ještě výš, znamená to, že ti největší „frajeři za volantem“ klidně poletí rychlostí až 170 kilometrů v hodině. Dopravní policisté to nemají šanci ohlídat, nemohou stát na každém kilometru.

Schválenou stopadesátkou jako by politici vysílali veřejnosti vzkaz, že větší bezpečnost dopravy na rychlosti až tak nezávisí. Může to mít psychologický efekt na chování motoristů také na jiných silnicích.

Ostatně jedno komerční rádio už opakovaně oznamovalo, že se povolená rychlost na dálnici zvýší na 150 kilometrů, přičemž „zapomnělo“ na důležitý dovětek, že se to má týkat jen vybraných úseků. Sečteno a podtrženo: Senát, případně prezident by se měli proti plánovanému zvýšení rychlosti postavit.