Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Sto elektrobusů pro Prahu

Pražský dopravní podnik se chystá v nejbližších letech nakoupit až sto elektrobusů za 1,5 miliardy korun

Sto elektrobusů pro Prahu
ilustrační foto | Shutterstock.com

Na jejich dodávku už vyhlásil veřejnou zakázku, vítěz tendru by měl být znám do konce roku. Dopravní podnik s ním následně uzavře rámcovou smlouvu, takže nebude muset nakoupit všechna vozidla, ale podle potřeby jen jejich část.

Nákup elektrobusů je podmíněn vybudováním dostatečné sítě nabíjecích stanic, vytipováno je přibližně dvacet míst. Garantovaný dojezd vozidel by měl být minimálně sto kilometrů, jejich životnost nejméně dvanáct let s tím, že firma musí být schopna po celou dobu dodávat náhradní akumulátory. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit