Hledám lidi hladové po úspěchu. Západ rezignoval, investujeme hlavně na Východě, říká Vojta Roček

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Celý článek
0

Sto milionů pro Worldee. Český cestovatelský startup nakopne nový investor, je jím Smička z Bazoše

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Celý článek
0

Co mají společného ostravská raketa a vaření v Africe? Sahel se topí v kouři

Problém, který v chladných měsících trápí české vesnice, najdeme v subsaharské Africe. Nad každou vesnicí se vznáší kouř z hořícího dřeva, ve městech je to zápach pálených odpadků. Ekologická zátěž stojí za miliony předčasných smrtí ročně.

Problém, který v chladných měsících trápí české vesnice, najdeme v subsaharské Africe. Nad každou vesnicí se vznáší kouř z hořícího dřeva, ve městech je to zápach pálených odpadků. Ekologická zátěž stojí za miliony předčasných smrtí ročně.

Celý článek
0

Šéf Toyoty: Elektromobily nikdy neovládnou trh, nenuťme lidi je kupovat

Třetina celosvětových prodejů bude podle Akio Tojody maximum, kterého výrobci elektromobilů dosáhnou. Zbytek trhu prý ovládnou vozy na vodíkový pohon nebo hybridy.

Šéf Toyoty: Elektromobily nikdy neovládnou trh, nenuťme lidi je kupovat
ilustrační foto | Anton Pentegov / Shutterstock.com

O tom, jaké vozy budou řídit, by měli rozhodovat sami řidiči, ne politici prostřednictvím dotací. Zákazníci automobilek mají mít možnost výběru z více technologií, než jsou pouze auta s lithium-iontovými akumulátory, prohlásil tento týden předseda správní rady Toyoty Akio Tojoda na setkání se zaměstnanci automobilky.

Podle Tojody elektromobily nikdy plně neovládnou světový trh. Maximální podíl, který jim předpovídá, bude prý kolem 30 procent. Zbývajících 70 procent zaujmou elektromobily s palivovými články, hybridy a vodíkové automobily. Tedy právě vozy, jejichž vývojem se Toyota zabývá.

Hlavním argumentem šéfa automobilky, která jako jedna z mála odmítá vsadit vše na lithium-iontové baterie, jsou limity této technologie. Na světě podle Tojody žije více než miliarda lidí bez přístupu ke stabilnímu zdroji elektřiny. V mnoha státech je také v dohledné době nereálné vybudovat nákladnou dobíjecí infrastrukturu. Zákazníků poptávajících alternativní pohon tedy bude stále dostatek.

Tojoda také odmítl tvrzení, že za jeho odporem k elektromobilům stojí hlavně zaostávání automobilky v jejich vývoji. Zaměření na výrobu vozů s více alternativními typy pohonů je podle něj záměrné a správné. I proto prý Toyota dokonce připravuje nový model se spalovacím motorem.

„Je ale těžké jít proti proudu sám,“ povzdechl si vnuk zakladatele Toyoty. V příštích letech prý navíc může být pozice japonské automobilky ještě obtížnější. Reálně prý hrozí, že od výrobců vozů se spalovacími motory dají v rámci ESG strategie ruce pryč také banky a nebudou jim chtít půjčovat.

Přitom právě díky masivní produkci aut na benzin či naftu a hybridních modelů si Toyota drží pozici světové jedničky v počtu vyrobených vozů. Za prvních 11 měsíců loňského roku jich z výrobních linek sjelo 9,2 milionu a za celý rok prý bude produkce více než 10milionová. Spolu s výrobou rostly i prodeje vozů značky Toyota, a to během prvních 11 měsíců loňského roku o sedm procent na 10,2 milionu automobilů.