Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Do Behavia přiteče přes 55 milionů korun. S českou firmou, která zlepšuje reklamu, si plácli Nizozemci

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Šéf Toyoty: Elektromobily nikdy neovládnou trh, nenuťme lidi je kupovat

Třetina celosvětových prodejů bude podle Akio Tojody maximum, kterého výrobci elektromobilů dosáhnou. Zbytek trhu prý ovládnou vozy na vodíkový pohon nebo hybridy.

Šéf Toyoty: Elektromobily nikdy neovládnou trh, nenuťme lidi je kupovat
ilustrační foto | Anton Pentegov / Shutterstock.com

O tom, jaké vozy budou řídit, by měli rozhodovat sami řidiči, ne politici prostřednictvím dotací. Zákazníci automobilek mají mít možnost výběru z více technologií, než jsou pouze auta s lithium-iontovými akumulátory, prohlásil tento týden předseda správní rady Toyoty Akio Tojoda na setkání se zaměstnanci automobilky.

Podle Tojody elektromobily nikdy plně neovládnou světový trh. Maximální podíl, který jim předpovídá, bude prý kolem 30 procent. Zbývajících 70 procent zaujmou elektromobily s palivovými články, hybridy a vodíkové automobily. Tedy právě vozy, jejichž vývojem se Toyota zabývá.

Hlavním argumentem šéfa automobilky, která jako jedna z mála odmítá vsadit vše na lithium-iontové baterie, jsou limity této technologie. Na světě podle Tojody žije více než miliarda lidí bez přístupu ke stabilnímu zdroji elektřiny. V mnoha státech je také v dohledné době nereálné vybudovat nákladnou dobíjecí infrastrukturu. Zákazníků poptávajících alternativní pohon tedy bude stále dostatek.

Tojoda také odmítl tvrzení, že za jeho odporem k elektromobilům stojí hlavně zaostávání automobilky v jejich vývoji. Zaměření na výrobu vozů s více alternativními typy pohonů je podle něj záměrné a správné. I proto prý Toyota dokonce připravuje nový model se spalovacím motorem.

„Je ale těžké jít proti proudu sám,“ povzdechl si vnuk zakladatele Toyoty. V příštích letech prý navíc může být pozice japonské automobilky ještě obtížnější. Reálně prý hrozí, že od výrobců vozů se spalovacími motory dají v rámci ESG strategie ruce pryč také banky a nebudou jim chtít půjčovat.

Přitom právě díky masivní produkci aut na benzin či naftu a hybridních modelů si Toyota drží pozici světové jedničky v počtu vyrobených vozů. Za prvních 11 měsíců loňského roku jich z výrobních linek sjelo 9,2 milionu a za celý rok prý bude produkce více než 10milionová. Spolu s výrobou rostly i prodeje vozů značky Toyota, a to během prvních 11 měsíců loňského roku o sedm procent na 10,2 milionu automobilů.