A není to málo, Antone Pavloviči? Rusko chce po Googlu 20 kvintiliard dolarů
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Jaké důsledky by mělo úplné převzetí ČEZ státem a skutečně se menšinoví akcionáři starají pouze o zisk, jak tvrdí Andrej Babiš? Prořekl se ministr dopravy Martin Kupka a je současná vláda pod tlakem? Těžkotonážní téma energetiky a dostavby jaderných bloků jednoduše a s nadhledem v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.
Jaké důsledky by mělo úplné převzetí ČEZ státem a skutečně se menšinoví akcionáři starají pouze o zisk, jak tvrdí Andrej Babiš? Prořekl se ministr dopravy Martin Kupka a je současná vláda pod tlakem? Těžkotonážní téma energetiky a dostavby jaderných bloků jednoduše a s nadhledem v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.
Francouzská armáda oznámila, že schválila další financování projektu Future Combat Air System (FCAS). Jedná se o společný projekt stíhačky šesté generace Francie, Německa a Španělska.
Francouzská armáda oznámila, že schválila další financování projektu Future Combat Air System (FCAS). Jedná se o společný projekt stíhačky šesté generace Francie, Německa a Španělska.
Moskevský starosta Sergej Sobjanin oznámil, že továrnu na automobily Renault převzalo město a bude v ní vyrábět legendární sovětskou značku aut Moskvič.
Už několik dní po přepadení Ukrajiny Ruskem se západní firmy začaly stahovat z ruského trhu a Moskva naopak začala hovořit o vlně znárodňování, respektive nacionalizace ruské ekonomiky. Nyní přichází první velký konkrétní krok. Moskevská automobilka, jež patřila francouzskému Renaultu, bude stoprocentně vlastněna ruským hlavním městem.
„Rozhodl jsem se převést továrnu do majetku města a obnovit výrobu pod historickou značkou Moskvič,“ oznámil starosta Sergej Sobjanin. Automobily značky Moskvič se vyráběly během sovětské éry.
Francouzská automobilka naopak převod označila za zodpovědnou volbu, protože se tím zachrání 45 tisíc pracovních míst. „Otevřeme novou stránku v historii Moskviče,“ dodal starosta, jenž je ve funkci od roku 2010. Kromě provozu se má zachovat i síť většiny subdodavatelů.
Moskviče se vyráběly od třicátých let minulého století, nejprve se jednalo o kopie západních aut. Nejdříve amerického fordu, po válce německého opelu (Moskvič 400). Poslední moskvič se vyrobil v roce 2001.
Automobilka Reunalt byla kritizována kvůli svému váhání se z ruského trhu stáhnout, argumentovala tím, že nechce ohrozit pracovní místa. Svoje podnikání přerušila až po měsíci od začátku invaze na Ukrajinu.
Nyní francouzský výrobce, kterého částečně vlastní stát, oznámil, že prodá většinový podíl AvtoVAZu ruskému výzkumnému automobilovému institutu NAMI a sto procent akcií firmy Renault Russia městu Moskva. Už dříve se spekulovalo o tom, že cena by měla být symbolická, pouze jeden rubl (třicet haléřů).
„Přijali jsme těžké, ale nezbytné rozhodnutí a činíme odpovědnou volbu vůči našim 45 tisícům zaměstnanců v Rusku,“ řekl generální ředitel Renaultu Luca de Meo. Výrobce přitom nevyloučil, že se v následujících letech na ruský trh vrátí, podle smlouvy má šest let na to, aby svůj podíl odkoupil zpět. Francouzský výrobce přiznal, že stažení z Ruska bude znamenat odepsání investic ve výši 2,3 miliardy dolarů. Renault začal v Rusku podnikat v Moskvě v roce 2005.
Ekonomický deník Kommersant před několika dny napsal, že ruský autoprůmysl a autoservisy mají problémy s dodávkami náhradních dílů. Jejich ceny měly od konce února vzrůst o 31 procent. Nepravidelnost dodávek se projevovala už v době pandemie, situace na trhu se zhoršila po zavedení západních sankcí. Zásoby se zmenšují, potvrdil Alexej Guljajev, zástupce ředitele ruského prodejce autodílů Avilon. Nejvíce podražily náhradní díly pro značku Ford, o 83 procent, díly pro Mercedes-Benz a BMW o více než čtyřicet procent.