Porcelán s cibulovým vzorem

Ilustrační foto: Shutterstock.com

Porcelánce Thun se daří. Letos se vyléčí z covidu i z drahých energií

Porcelánce Thun 1794 se letos daří zvyšovat tržby, které se blíží objemu před uzavřením závodu v Klášterci nad Ohří. Firma má dostatek zakázek a klesají i náklady na energie. Podle odhadů by se společnost, která se v posledních letech potýkala s důsledky celosvětové hospodářské a energetické krize, mohla dostat k vyrovnanému hospodaření. Firma to uvedla v tiskové zprávě. Loni skončila ve ztrátě 40 milionů korun.

čtk

„Přelom roků 2024 a 2025 přinesl oživení v poptávce po spotřebním zboží. Od začátku roku máme dostatek zakázek pro oba výrobní provozy v Nové Roli a Lesově. Podařilo se navázat obchodní spolupráci s novými významnými evropskými odběrateli, z níž pro nás vyplynuly výrobní zakázky solidního objemu. Současně se podařilo novými kontrakty obnovit úspěšnou spolupráci s obchodním řetězcem Lidl ČR z let 2020 až 2022. Od 2. čtvrtletí se pozitivně vyvíjí i situace na trzích se zemním plynem a elektřinou. Aktuálně máme s dodavatelem zafixovanou cenu zemního plynu až do konce roku 2026,“ uvedla firma Thun 1794.

Porcelánku zasáhla už pandemie covidu, následně pak agrese Ruska na Ukrajině a prudké výkyvy v cenách energií, které jsou pro ni klíčovým nákladem. Změnilo se i portfolio odběratelů. Firma tak musela v loňském roce uzavřít svůj provoz v Klášterci nad Ohří a zaměstnance z větší části propustit.

Na konci prvního pololetí zaměstnávala skupina celkem 384 zaměstnanců. Z toho byl podíl ve výrobní části skupiny Thun 1794, a. s., 375 zaměstnanců a v obchodní části Thun Trade, a. s., devět zaměstnanců.

Za první pololetí roku 2025 dosáhly tržby skupiny Thun za prodej zboží a služeb výše 225 milionů korun. V porovnání s rokem 2024 je to o 49 milionů korun více.

V hmotnostních jednotkách prodala společnost 1377 tun porcelánového zboží, což je o 49 procent více než v předchozím roce.

„Objem prodeje zboží se tak přiblížil hodnotám dosahovaným před uzavřením provozu v Klášterci, kdy tržby za zboží a služby za 1. pololetí roku 2022 dosáhly hodnoty 242 milionů korun a hmotnost prodaného zboží byla 1398 tun,“ uvedla společnost.

Největší podíl zboží prodává Thun 1794 v tuzemsku (49 procent), část je ale dál odběrateli exportována do ciziny. Prodej do zemí Evropské unie dosáhl 29 procent z celkových tržeb.

Z jednotlivých zemí tvořil v exportních statistikách největší objem prodej do Itálie (14 procent), tradičně se daří odbytu do Německa a Dánska. Z mimoevropských teritorií úspěšně vyváží porcelánka výrobky například do Brazílie, Arménie či USA.

Prestižní pro firmu je její účast na světové výstavě Expo 2025 v Japonsku. V restauraci českého národního pavilonu se již od dubna tohoto roku jídlo servíruje na porcelánu Thun.

V letošním roce nabídla novorolská porcelánka i nové vzory. Čisté linie, precizní zpracování a jemný lesk porcelánu je základem nové kolekce porcelánu Splendid.

Bude k vidění i na podzimních porcelánových slavnostech 5. až 7. září v Karlových Varech, kde se představí po boku stejnojmenného kolekce nápojového skla společnosti Moser z Karlových Varů.

Novinkou je i kolekce Elegance, která inovuje tvar talířů i dekorování.