ČTK
Nový ročník, nový styl, noví vítězové. Seznamte se s nejlepšími produkty Volby spotřebitelů 2025
Praha 13. června 2025 (PROTEXT) - Program Volba spotřebitelů slaví 25 let a vstupuje do nového ročníku v novém kabátě. Inovované logo se zvednutým palcem zůstává ikonou důvěry a kvality, ale v modernějším, přehlednějším provedení, které lépe ladí s dynamikou dnešního trhu. V jubilejním ročníku 2025 soutěžilo o přízeň spotřebitelů 256 produktů od 201 firmy v 66 kategoriích. Výsledky byly slavnostně vyhlášeny organizátorem programu, spol. ATOZ Marketing Services, 12. června na galavečeru v Empire Hall pražského Slovanského domu. Tradičním partnerem programu byla opět společnost NielsenIQ, která zajistila průzkum mezi čtyřmi tisíci českými spotřebiteli.
„Volba spotřebitelů figuruje na trhu již dlouhých 25 let. Její obliba každým rokem stoupá. Každým rokem máme tu čest poukázat na to nejlepší a nejvíce inovativní, co firmy vyvinuly a na co jsou hrdé. S nimi vstupují na konkurenční pole – do obchodů, kde pevně věří, že si zákazník vybere právě jejich výrobek. Orientace je ale stále složitější, a to vzhledem k množství produktů na trhu. Proto se i my snažíme, a to především možností označení vítězných novinek naším logem, poukázat na ty skutečně spotřebitelsky nejatraktivnější. Proto jsme i my v letošním roce přistoupili k inovaci loga,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Nové logo pro nás připravila agentura Growyo. Zadáním byl moderní vzhled, čistota grafiky a jasnost. Je přátelštější, čistší, ale stále vaše volba. Snažili jsme v něm zachovat DNA Volby spotřebitelů, jen v přitažlivější podobě. Například design ruky je přepracovaný tak, aby působil méně schematicky, a naopak více lidsky, což zlepšuje emocionální vnímání loga. Ruka je zároveň novým komunikačním konceptem – maskotem. Animovaná ruka s palcem nahoru nyní doprovází rodinu i v prodejně a slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ odkazuje na hlavní poselství projektu, a to pomoci zákazníkům rychle najít ověřené produktové novinky,“ dodává Lukáš Matějka.
Velký zájem byl letos v oblasti proteinových výrobků, a to hlavně v kategorii „proteinové tyčinky“. Mnoho inovací zaznamenala oblast nápojů, ať už šlo o vody funkční, vitamínové, minerální, dětské, ovocné nebo energetické. Zajímavým trendem byla v letošním ročníku kategorie ekologických prostředků do domácnosti, která byla hojně zastoupena řadou českých značek. Kreativní novinkou byla například i Šunka na rohlík. Tedy šunka tvarovaná podle rohlíku, aby plátek spotřebitel využil snadno a beze zbytků. Nebo třeba toaletní papír Harmony 4=8, který má dvakrát tolik papíru oproti standardní ruličce. Také známý nanuk Mrož nyní nově ve verzi lahodného dezertu s 63 % tvarohu. S inovacemi přišla i řada českých firem, jako například Lakma Česká republika s čisticími výrobky Sidolux, řadou ekologických produktů obsahující minimálně 96 % přírodních látek, a navíc s příjemnou vůní ranní rosy. Nebo Spontex, který přišel s inovací staršího výrobku v podobě hadříku z mikrovlákna. Ten okna čistí beze šmouh a je účinný i bez použití čisticích prostředků. Pivovary Staropramen ohromily nejenom spotřebitele, ale i odbornou porotu, která dala nealkoholickému pivu Guinness 0.0 nejvyšší ocenění. A to nejenom pro 0 % alkoholu, ale i pro jedinečné použití dusíku, který se po otevření plechovky uvolní z malé plastové kuličky. Vytvoří tak příval bublinek, které způsobí, že po nalití do sklenice si můžeme vychutnat bílou hustou pěnu jako z právě načepovaného piva.
Hlavním symbolem nové kampaně Volby spotřebitelů je animovaná ruka s palcem nahoru – přátelská, nadsazená a rozhodně ne nudná. Tato ruka není jen tak ledajaký ukazatel, ale chytrý pomocník, který v nákupním dobrodružství najde ty nejčerstvější a nejspolehlivější produktové novinky. Slogan „Palec nahoru pro chytrý nákup“ tak přesně vystihuje, na co program chce poukázat. Tedy rychlý a jistý výběr bez nekonečného hledání a pochybností. Protože kdo by dnes chtěl bloudit mezi regály bez jasného signálu, že produkt je ověřený a stojí za to? Volba spotřebitelů je právě takovým nástrojem, propojujícím výrobce a spotřebitele.
Program Volba spotřebitelů každoročně spolupracuje s mnoha silnými mediálními partnery. Do jejich řad letos přibyl přední nákupní rádce AkčníCeny.cz, také Regionální vydavatelství s titulem Noviny kraje a po drobné odmlce i portál Babinet.cz. Prostřednictvím mediálních partnerů se informace o novinkách dostanou přímo k zákazníkům. Logo Volba spotřebitelů a jeho vítěze lze najít ve spotech v TV, na YouTube a v online prostředí, v tisku, rádiích, outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.
Odkazy:
https://www.volbaspotrebitelov.sk/
https://nielseniq.com/global/en/
Partneři programu Volba spotřebitelů:
• výzkumná agentura a odborný partner: NielsenIQ
• B2C mediální partneři:
tisk: časopis Gurmet, vydavatelství A11: Mladý svět, Náš region, Regionální vydavatelství: Noviny kraje
nákupní rádce: AkčníCeny.cz
rádia: Evropa 2, Frekvence 1,Youradio Talk
internetové portály: Babinet.cz, Jen ženy
outdoor a in-store: Inpublic Group, Store Media, City Digital Media, MojeObrazovka.cz, Maxvision, adservis, TEPfactor
• B2B mediální partneři: Zboží a prodej, ZaPnovinky, Pharma Profit, Svět balení, Media Guru, MNFORCE, kongres Samoška, kongres Čerpačka, obalový kongres Obalko
• speciální partneři: Email kampaně, Wau! Studio
• NNO partner: Pomozte dětem, NROS
• Partneři akce: Growyo, Testuj.to, EKO-KOM, Webout
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ 2025
SEZNAM OCENĚNÝCH VÝROBKŮ V DOPROVODNÝCH SOUTĚŽÍCH
Kontakt:
Mgr. Kateřina Goroškov
Marketing a PR specialista
Jednatelka společnosti MUNIGA, s.r.o.
e-mail: katreh@post.cz
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.