Automatizace firemních procesů ušetří čas, zpřehlední práci a umožní firmě rychleji růst

Automatizace firemních procesů ušetří čas, zpřehlední práci a umožní firmě rychleji růst

Vygenerováno v Nano Banana

Od tabulek k perfektní automatizaci: Jak platforma MECH mění investování do nemovitostí s Pipedrive a Make

Když Dalibor Klíč po dvanácti letech opouštěl Google, měl jasnou vizi. Společně s realitním investorem Liborem Vákou chtěl vytvořit něco, co na českém trhu chybělo – platformu, která by zpřístupňovala investování do nemovitostí a naučila běžné lidi, jak na to. Tak vznikl MECH, technologie a služby, které dosahují obratu 90 milionů korun a o databázi 13 tisíců kontaktů se stará 70členný tým. Jak se jim to povedlo?

red

„Před mým příchodem byla všechna data v tabulkách. Klasická excel-driven firma,“ říká Dalibor Klíč. Klientů přibývalo a bylo stále více jasné, že beze změny fungování už nemůže společnost dále růst. Tipy na nemovitosti, kontakty na investory, komunikace s partnery – všechno bylo rozházené po desítkách souborů. „Na manuálních procesech jsme byli silně závislí. Chaos v datech naši firmu doslova dusil a brzdil v růstu,“ vzpomíná Klíč na situaci před rokem. „Problém se stupňoval s každým novým klientem. V jeden okamžik jsme pochopili, že je takový přístup neudržitelný a rozhoupali se ke změně.“

Propojovat existující platformy

Místo najímání vývojářů se rozhodli pro netradiční cestu – postavit celou infrastrukturu na no-code nástrojích. Jako ideální řešení pro automatizaci, ze kterého nakonec vzešla platforma MECH, se ukázala kombinace Pipedrive pro CRM a Make. „Málokdo si uvědomuje, jaký potenciál představují běžně dostupné platformy a možnosti, jak je vzájemně propojovat,“ komentuje Klíč. „Díky tomu jsme se zcela obešli bez vývojových kapacit,“ dodává. Výsledkem byl kompletně automatizovaný obchodní cyklus.

Když někdo pošle tip na nemovitost, systém ji automaticky zaznamená v Pipedrive a zajistí, aby nabídku posoudil specialista na akvizici nemovitostí. Data se následně automaticky zpracují v Make, exportují do newsletteru pro vybrané investory, vytvoří se neveřejný inzerát v MECH, připraví se smlouvy v Signi a vystaví se faktura. Na celý proces dohlíží Pipedrive, ve kterém ho lze monitorovat. „Celý proces je založený na triggerech, tedy že událost spustí konkrétní akci. Upozornění na novou příležitost, zaslání informací či požadavek k podpisu smlouvy. Vše probíhá automaticky,“ popisuje Klíč. Vyzdvihuje také náklady, které na celou automatizační strukturu tvoří jen 5 tisíc korun měsíčně na provoz Make.

MECH nabízí dva typy služeb: učí lidi investovat do nemovitostí nebo jim sestavuje investiční portfolia na míru. V obou případech je klíčová práce s obrovským množstvím dat a rychlá komunikace.

Dnes MECH obsahuje:

  • 103 automatizačních scénářů v Make, některé s až 279 kroky

  • 300 vlastních položek v Pipedrive pro detailní sběr dat o klientech

  • desítky dashboardů sledujících klíčové metriky v reálném čase

  • 13 000 kontaktů segmentovaných podle preferencí a historie

  • 1 000 spolupracovníků dodávajících tipy na nemovitosti

AI jako třešnička na dortu

Klíčovou roli hraje také Google Workspace s jazykovým modelem Gemini, který data zpracovává a předává je srozumitelně uživatelům. „Dříve jsme používali ChatGPT, dnes máme Gemini. AI nám pomáhá spojovat všechna data z internetu a zpracovávat je tak, aby se na jejich základě lidé mohli rozhodovat,“ dodává Klíč. Celá automatizace šetří nejen čas a zdroje, ale také minimalizuje riziko chyb.

Úspěch platformy se odráží i ve změně složení klientů. „Dříve to byli výhradně podnikatelé na OSVČ. Dnes investují i řadoví zaměstnanci,“ popisuje Klíč měnící se trend. Díky pokročilé segmentaci v Pipedrive dokáže MECH posílat personalizované nabídky nemovitostí, workshopů a vzdělávacích programů přesně podle preferencí každého klienta.

Nebát se experimentovat

MECH momentálně používá 60 licencí Pipedrive. Cílem je zapojovat do platformy více investorů a odborníků z realitního trhu a nabízet ucelený ekosystém pro všechny, kdo se zajímají o investování do nemovitostí – od poskytnutí know-how přes investiční tipy až po financování.

Příběh MECH ukazuje, že dnešní no-code nástroje dokážou zvládnout i komplexní byznys procesy. Klíč k úspěchu? Nebát se experimentovat, automatizovat vše, co jde, a postavit celou strategii na datech místo intuice.