A není to málo, Antone Pavloviči? Rusko chce po Googlu 20 kvintiliard dolarů
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Podle Kremlu je pokuta, která převyšuje hodnotu celosvětového HDP, jen „symbolická“.
Jaké důsledky by mělo úplné převzetí ČEZ státem a skutečně se menšinoví akcionáři starají pouze o zisk, jak tvrdí Andrej Babiš? Prořekl se ministr dopravy Martin Kupka a je současná vláda pod tlakem? Těžkotonážní téma energetiky a dostavby jaderných bloků jednoduše a s nadhledem v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.
Jaké důsledky by mělo úplné převzetí ČEZ státem a skutečně se menšinoví akcionáři starají pouze o zisk, jak tvrdí Andrej Babiš? Prořekl se ministr dopravy Martin Kupka a je současná vláda pod tlakem? Těžkotonážní téma energetiky a dostavby jaderných bloků jednoduše a s nadhledem v novém Hrotcastu s Markétou Malou a Pavlem Štruncem.
Francouzská armáda oznámila, že schválila další financování projektu Future Combat Air System (FCAS). Jedná se o společný projekt stíhačky šesté generace Francie, Německa a Španělska.
Francouzská armáda oznámila, že schválila další financování projektu Future Combat Air System (FCAS). Jedná se o společný projekt stíhačky šesté generace Francie, Německa a Španělska.
Další rána pro německou elektromobilitu přichází v okamžiku, kdy Volkswagen ruší kvůli slabým prodejům aut na baterie pracovní místa v Sasku.
Výrobci elektromobilů v Německu schytali v sobotu další těžký úder. Postarala se o to vláda, která nečekaně ukončila dotace na nákup aut na baterii (oficiálně se jim říkalo „bonus na ochranu životního prostředí“), které dosahovaly výše několika tisíc eur na nový vůz.
Dopady budou rychlé. Státní finanční podpora vyschla už od neděle 17. prosince. Od tohoto termínu nelze podávat další žádosti o dotace. Jedná se o reakci na nedávné rozhodnutí německého Ústavního soudu, který fakticky zakázal financovat zelené projekty z fondu, jenž byl v minulosti určen na pokrytí nákladů souvisejících s pandemií covidu. Oznámilo to německé ministerstvo průmyslu, které řídí Robert Habeck ze Strany zelených.
Zmíněný dotační program přitom v minulosti výrazně podpořil poptávku po vozech bez spalovacích motorů: od roku 2016 bylo takto vyplaceno přes deset miliard eur (245 miliard korun) a prodalo se 2,1 milionu elektromobilů. Od začátku roku 2023 mohli lidé získat až 4500 eur (110 tisíc korun). Původní ambicí Berlína bylo, aby do roku 2030 jezdilo po německých silnicích a dálnicích patnáct milionů plně elektrických aut.
Odborníci na automobilový průmysl předpokládají, že se koupě nových elektrických vozů bez dotací propadnou. Respektovaný expert Ferdinand Dudenhöffer odhadl, že se v roce 2024 sníží na německém trhu prodeje elektromobilů oproti letošku o devadesát až dvě stě tisíc plně elektrických vozidel. Letos se v Německu za prvních deset měsíců roku prodalo přes čtyři sta tisíc plně elektrických aut a jejich prodeje tvoří osmnáct procent trhu s nově prodanými vozy.
Náhlé ukončení dotací kritizují poslanci vládní SPD. Nelíbí se jim, že konec termínu pro přijímání nových žádostí oznámil Habeckův úřad jen den předem. Původně měla podpora koupě vozů s elektrickou zástrčkou pokračovat až do konce roku 2024. Okamžitá stopka dotací zaskočila i zástupce německého automobilového průmyslu a povede podle nich ke ztrátě zájmu Němců o elektromobilitu.
Jde o další ránu pro německou elektromobilitu. Přichází navíc v okamžiku, kdy Volkswagen ruší kvůli slabým prodejům aut na baterie v Sasku pracovní místa. Ukazuje se totiž, že kvůli slabému zájmu zákazníků i levnější čínské konkurenci nejdou německé elektromobily na odbyt tak dobře, jak si vedení automobilky, která vlastní i mladoboleslavskou Škodovku, naplánovalo.
Výsledkem je, že závod v saském Zwickau (Cvikov) neprodlouží během příštího roku smlouvu asi pěti stovkám pracovníků, kteří mají uzavřené smlouvy na dobu určitou, napsala agentura DPA. Letos už pracovní smlouva vypršela skoro třem stovkám dělníků.
Celkově v továrně pracuje více než deset tisíc lidí. V bývalém městě trabantů se nyní vyrábějí čtyři modely elektromobilů Volkswagen, a to konkrétně ID.3 (v Česku se prodává za „baťovskou“ cenu 999 900 tisíc korun), ID.4, ID.5 a Cupra Born. K tomu továrna produkuje dva modely Audi: Q4 e-tron a Sportback e-tron. DPA uvedla, že bude nutné minimálně do konce roku pozastavit výrobu modelů ID.3 a Cupra Born.
Skutečnost, že se elektrická ofenziva německého koncernu zadrhla, připustil i šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer. Na interní firemní síti napsal, že se bude muset v automobilce výrazněji škrtat, a připustil, že konkurenceschopnost značky upadá.
K přerušení výroby nedochází poprvé. Produkce elektromobilů byla během podzimních měsíců už několikrát omezena a vedení také zrušilo třetí směnu. Informoval o tom web InsideEVs s tím, že problémy s propadem poptávky jsou zřejmě vážnější, než výrobce oficiálně přiznává.
Automobilka Volkswagen na konci listopadu uvedla, že bude muset přistoupit ke škrtům v celkové výši deseti miliard eur (245 miliard korun). Kromě propouštění má dojít ke zvýšení efektivity výrobních procesů, detaily ale německý výrobce aut neoznámil. „Musíme být dostatečně odvážní a upřímní, abychom hodili přes palubu věci, které se ve společnosti duplikují a které nepotřebujeme k dobrým výsledkům,“ řekl člen představenstva Volkswagenu pro lidské zdroje Gunnar Kilian.