Z čeho se hroutí boháči? Většina lidí to nechápe

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Celý článek
0

Sto milionů Američanů nemá na to mít děti. USA trápí fenomén Alice

Jsou moc zhýčkání? Přecitlivělí? Příliš pohodlní a nezodpovědní? Důvodů, proč mladé páry často nechtějí děti, by se jistě našlo dost. Pro řadu vyspělých států je tento fenomén takzvaných Dinků velký problém. Ještě větším jsou však lidé, kteří spadají do kategorie Alice. O co jde?

Jsou moc zhýčkání? Přecitlivělí? Příliš pohodlní a nezodpovědní? Důvodů, proč mladé páry často nechtějí děti, by se jistě našlo dost. Pro řadu vyspělých států je tento fenomén takzvaných Dinků velký problém. Ještě větším jsou však lidé, kteří spadají do kategorie Alice. O co jde?

Celý článek
0

Apoštolové zelené energetiky: Když nebude foukat a svítit, najdeme nové technologie

Zastánci obnovitelných zdrojů věří, že během přechodu na bezuhlíkovou společnost okolo roku 2050 dojde k nalezení nových technologií, které překonají slabinu zdrojů závislých na větru a slunci.

Zastánci obnovitelných zdrojů věří, že během přechodu na bezuhlíkovou společnost okolo roku 2050 dojde k nalezení nových technologií, které překonají slabinu zdrojů závislých na větru a slunci.

Celý článek
0

Kde bude stát česká gigafactory? Ve hře je více lokalit. Nebo také žádná

Vláda sice podpořila výstavbu továrny na baterie do elektroaut v Líních u Plzně, ve hře ale nadále zůstávají další místa. Nakonec jich tedy může stát v Česku několik. Nebo žádná.

Kde bude stát česká gigafactory? Ve hře je více lokalit. Nebo také žádná
Výroba elektromobilů Volkswagen v německém Salzgitteru (ilustrační foto) | Profimedia.cz

Automobilka Volkswagen, která chce do takzvané gigafactory investovat desítky miliard korun, se vedle Česka poohlíží také po jiných lokalitách – v Polsku a Maďarsku. Finální rozhodnutí má padnout do konce roku.

A mimo hru nezůstala ani plocha na místě někdejší hnědouhelné elektrárny Prunéřov I, o které se uvažovalo spolu s lokalitou v Plzni-Líních. Společnost ČEZ se Prunéřova ještě nevzdala. „O lokalitě Prunéřov jednáme s vícero potenciálními technologickými partnery, zejména s výrobci bateriových článků,“ říká mluvčí ČEZ Roman Gazdík. 

Dodává, že Evropa se nyní snaží posílit svou energetickou a surovinovou soběstačnost a evropské automobilky by zároveň chtěly zmírnit vysoké logistické náklady na dopravu z Asie. Chtějí mít také větší kontrolu nad výrobou baterií i celým dodavatelským řetězcem kvůli omezení rizik výpadku dodávek, jako se jim to stalo nyní například s čipy.

„Evropský trh s bateriemi vzroste podle odhadů do roku 2030 více než desetinásobně. Postaví se tedy řada nových továren a také v České republice jich může být několik,“ poznamenává Gazdík. Pro Česko v tomto ohledu hraje také to, že leží ve střední Evropě a je zde vyvinutý automobilový průmysl.

Česko má navíc jednu podstatnou výhodu: na Cínovci v Krušných horách se nachází vydatné ložisko lithia na výrobu baterií. Rozhodnutí, jestli se zde tato ceněná surovina bude těžit, se blíží. „Finální rozhodnutí by mělo padnout v roce 2023,“ konstatuje mluvčí ČEZ Roman Gazdík. Dodává, že se nyní dokončuje například studie ekonomické a technologické proveditelnosti, která by měla stanovit třeba nejvhodnější metodu zpracování lithia.