Komentář: Jak Číňané nenašli odvahu reformovat ekonomiku
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
![](/img/article-placeholder.png)
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.
Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.
Přísné emisní limity prakticky donutí evropské automobilky vyrábět elektromobily, po roce 2035 by se benzinová a naftová auta měla úplně přestat prodávat
Kromě obav, zda evropští výrobci zásadní transformaci zvládnou, je tu ovšem ještě jeden faktor, který může celý plán zkomplikovat. Evropa hrubě zaostává ve výstavbě dobíjecích stanic pro auta na baterie.
Podle smělých plánů Evropské komise by jich v roce 2030 mělo být v zemích EU asi sedm milionů – jen tak kapacitně uspokojí všechny majitele elektromobilů.
Dosud se jich ale podařilo instalovat pouze 350 tisíc. Z toho přes dvě třetiny navíc stojí v pouhých třech zemích: Německu, Francii a Nizozemsku.