Brankář Adam Beran
Foto: HC Dukla Jihlava (oficiální PR materiály)
Sportovní byznys
„Bojujeme za Duklu“: hokejová legenda se pod novými majiteli mění. Sází na digitalizaci, přesná data i výživu
Projekt Dukla 2.0 ukazuje, že tradice a moderní trendy se nemusejí vylučovat. Noví majitelé Slavomír Pavlíček a Marek Španěl ze skupiny SPM přinášejí do klubu digitalizaci, důraz na sportovní výživu, technologické novinky i budování komunity. Dukla tak prochází největší proměnou za poslední desetiletí.
Dukla Jihlava zažívá restart. Klub se zanedlouho vrací do zbrusu nové arény a poprvé v historii má privátního vlastníka. Tento krok odstartoval sérii změn, které zasahují do všech oblastí fungování – od sportovní přípravy přes práci s mládeží až po komunikaci s fanoušky. „Nová sezóna je v mnoha ohledech jiná. Máme nové zázemí a nový přístup,“ potvrzuje manažer A-týmu Pavel Falta.
Profesionalizace je vidět už v tréninkovém procesu. Hráči pracují s moderními technologiemi včetně nositelných „chytrých“ hodinek a dalších wearables, které sledují jejich kondici a pomáhají trenérům optimalizovat přípravu.
„Pozitivně to vnímají i samotní hráči,“ říká Falta. Součástí změn je také důraz na sportovní výživu – tým se stravuje podle řízeného jídelníčku, který reflektuje rozdíly mezi zápasovými a tréninkovými dny. Partnerství s firmou Naše jídlo zajišťuje kvalitu i pestrost surovin, aby hráči měli optimální podmínky pro vrcholový výkon.
Projekt Dukla 2.0 ale nekončí u A-týmu. Nový přístup proniká i do mládežnických kategorií, kde se klade důraz na jednotnou identitu. Mladí hráči nosí helmy a rukavice v klubových barvách, klub zároveň připravuje zavedení řízeného stravování také pro akademii. „S novou halou se možnosti ještě rozšíří. V současné době nás trochu brzdí provizorní podmínky,“ dodává Falta.
K profesionalizaci přispívá i nová tvář marketingu a komunikace. Tým složený z odborníků napříč republikou připravil moderní vizuální styl, který kombinuje respekt k tradici s inspirací u špičkových zahraničních klubů. Dominují mu tradiční duklácké barvy a symboly, ale zároveň působí svěže a atraktivně.
Slavomír Pavlíček na ledě své pražské SPM Areny
Hrot / Michal Čížek
Velkou změnou je prodej vstupenek. Nový systém Enigoo umožňuje fanouškům nákup online, výběr konkrétního místa na mapě arény, platbu kartou i ukládání lístků do mobilu. Klub díky němu získá data, která umožní personalizovanou komunikaci i cílené akce.
„Je nám jasné, že změna nebude jednoduchá pro všechny. Jsme připraveni fanouškům kdykoli pomoci,“ vysvětluje šéfka marketingu Ruth Denčevová.
Dukla klade důraz i na komunitní rozměr. Chystají se fanzóny, autogramiády, setkání hráčů s fanoušky či zapojení mládeže do aktivit kolem klubu.
„Dukla vždy byla místem hrdosti a setkávání. Chceme, aby si fanoušci připadali jako součást něčeho většího,“ říká Denčevová.
Proměnou prochází rovněž merchandising. Nové dresy propojují tradici s moderním designem a klub buduje e-shop s kolekcí oblečení a předmětů dostupných celoročně. Hlavní novinkou je kolekce „Bojujeme za Duklu“, která má symbolizovat soudržnost a odkaz klubu.
Všechny tyto kroky ukazují, že Dukla pod novými majiteli, videoherními miliardáři Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem, vstoupila do nové éry. Slavný klub z Vysočiny buduje profesionální zázemí, které má přinést stabilitu i úspěchy.
Nový merch
Foto: HC Dukla Jihlava (oficiální PR materiály)
Zejména Slavomír Pavlíček se netají tím, že je vášnivým fanouškem hokeje. V roce 2023 také jeden ze zakladatelů herního studia Bohemia Interactive financoval výstavbu moderní haly SPM Arena v pražských Butovicích, kde trénuje klub HC Smíchov 1913.
Tradice, kterou Dukla představuje, se i díky němu propojuje s moderními trendy, jež mají z jihlavského hokeje udělat respektovanou značku i v 21. století.
Pozn.: Majoritním vlastníkem Hrot Media, a. s. (vydavatele serveru Hrot24 a tištěného magazínu Hrot), je společnost SPM Media, která patří do skupiny SPM Marka Španěla a Slavomíra Pavlíčka.