Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Chce to více gymnázií

Neúspěch některých dětí v přijímacím řízení na střední školy je důsledkem pochybení na mnoha úrovních české vzdělávací politiky, informoval po oznámení výsledku jednotných přijímacích zkoušek spolek EDUin, zabývající se vzděláváním

Chce to více gymnázií
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

Struktura středoškolských oborů podle organizace nereaguje na aktuální poptávku ani na potřeby systému. Experti z EDUinu proto doporučují dvě opatření. Prvním je rozšiřování počtu gymnázií, přičemž jejich poměrně rychlé zřízení je možné například při středních odborných školách.

Dalším opatřením je posilování role lyceí v systému středního vzdělávání. „Jde o koncept středoškolského oboru, který funguje na odborné škole, ale má větší podíl všeobecné složky. Nové školy zřizujeme na dlouho dopředu, tak předem promýšlejme, pro koho a na co je bude třeba. Ať budujeme školy budoucnosti, ne minulosti,“ uvedl ředitel EDUinu Miroslav Hřebecký. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit