Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Chce to více gymnázií

Neúspěch některých dětí v přijímacím řízení na střední školy je důsledkem pochybení na mnoha úrovních české vzdělávací politiky, informoval po oznámení výsledku jednotných přijímacích zkoušek spolek EDUin, zabývající se vzděláváním

Chce to více gymnázií
ilustrační foto | Tomáš Novák, týdeník Hrot

Struktura středoškolských oborů podle organizace nereaguje na aktuální poptávku ani na potřeby systému. Experti z EDUinu proto doporučují dvě opatření. Prvním je rozšiřování počtu gymnázií, přičemž jejich poměrně rychlé zřízení je možné například při středních odborných školách.

Dalším opatřením je posilování role lyceí v systému středního vzdělávání. „Jde o koncept středoškolského oboru, který funguje na odborné škole, ale má větší podíl všeobecné složky. Nové školy zřizujeme na dlouho dopředu, tak předem promýšlejme, pro koho a na co je bude třeba. Ať budujeme školy budoucnosti, ne minulosti,“ uvedl ředitel EDUinu Miroslav Hřebecký. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit