Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Ať beton teče proudem

Správci dálnic odblokovali navzdory varování antimonopolního úřadu mnohamiliardový balík zastavených staveb

Ať beton teče proudem
ilustrační foto | Profimedia.cz

V takové situaci ještě Česko nebylo. Stavba dálnic a silnic bezmála za deset miliard korun stála dlouhé měsíce jen proto, že nebylo jasné, jestli je vítěz zakázky opravdu vítězem. Aby bylo jasno: jde o nově založenou dceřinou firmu Metrostavu jménem Metrostav Infrastructure.

Ač v zakázkách u Ředitelství silnic a dálnic uspěla, nikdo nevěděl, jestli může, nebo nemůže odkazovat na zkušenosti, které její tým získal v mateřském Metrostavu. Bez referencí by totiž zakázku vyhrát nemohla.

Po nedávném rozhodnutí antimonopolního úřadu se zdálo být jasno: nově vzniklý Metrostav Infrastructure splnil podmínky zadání a tendr vyhrál oprávněně. Ředitelství silnic neskrývalo radost, že se může konečně začít stavět, a odblokovalo celý mnohamiliardový balík. Nyní se ovšem ukazuje, že situace je mnohem složitější a může způsobit další drahá zdržení.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit