Evropský průmysl se dostal do čínské smrtící smyčky. Bez pomoci nepřežije

Čínští výrobci doslova válcují celou řadu průmyslových sektorů v Evropě. Posledním příkladem jsou problémy výrobců baterií. Už dříve se to stalo automobilkám u výroby elektromobilů, producentům oceli nebo fotovoltaiky.

Čínští výrobci doslova válcují celou řadu průmyslových sektorů v Evropě. Posledním příkladem jsou problémy výrobců baterií. Už dříve se to stalo automobilkám u výroby elektromobilů, producentům oceli nebo fotovoltaiky.

Celý článek
0

Investoři varují Řím před cestou k mafiánskému kapitalismu

Změny v italském korporátním právu dávají manažerům a velkým akcionářům příliš mnoho nekontrolovatelné moci.

Změny v italském korporátním právu dávají manažerům a velkým akcionářům příliš mnoho nekontrolovatelné moci.

Celý článek
0

Námořní výzva století: Jak firma s nejsilnějším jeřábem světa zachránila potopený Kursk ze dna moře

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Celý článek
0

Ať beton teče proudem

Správci dálnic odblokovali navzdory varování antimonopolního úřadu mnohamiliardový balík zastavených staveb

Ať beton teče proudem
ilustrační foto | Profimedia.cz

V takové situaci ještě Česko nebylo. Stavba dálnic a silnic bezmála za deset miliard korun stála dlouhé měsíce jen proto, že nebylo jasné, jestli je vítěz zakázky opravdu vítězem. Aby bylo jasno: jde o nově založenou dceřinou firmu Metrostavu jménem Metrostav Infrastructure.

Ač v zakázkách u Ředitelství silnic a dálnic uspěla, nikdo nevěděl, jestli může, nebo nemůže odkazovat na zkušenosti, které její tým získal v mateřském Metrostavu. Bez referencí by totiž zakázku vyhrát nemohla.

Po nedávném rozhodnutí antimonopolního úřadu se zdálo být jasno: nově vzniklý Metrostav Infrastructure splnil podmínky zadání a tendr vyhrál oprávněně. Ředitelství silnic neskrývalo radost, že se může konečně začít stavět, a odblokovalo celý mnohamiliardový balík. Nyní se ovšem ukazuje, že situace je mnohem složitější a může způsobit další drahá zdržení.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit