vysokorychlostní tratě

Nová studie navrhuje rozšíření plánů vysokorychlostních tratí v Česku

Institut Puls představil novou studii s názvem Superkonektor, která přichází s ambiciózním plánem na rozšíření sítě vysokorychlostních tratí v České republice. Studie navrhuje vybudovat o zhruba 200 km více vysokorychlostních tratí a 300 km konvenčních tratí oproti současným plánům Ministerstva dopravy, a to vše při nižších nákladech.

Institut Puls představil novou studii s názvem Superkonektor, která přichází s ambiciózním plánem na rozšíření sítě vysokorychlostních tratí v České republice. Studie navrhuje vybudovat o zhruba 200 km více vysokorychlostních tratí a 300 km konvenčních tratí oproti současným plánům Ministerstva dopravy, a to vše při nižších nákladech.

Celý článek
0

Rychlé vlaky blahobyt do koutů Česka nepřivezou. Slováci jsou chytřejší

Vysokorychlostní tratě prosperitu automaticky nezaručí. V Číně na to mají data, na Slovensku se shodli, že se jejich stavba nevyplatí. Proč je tedy Česko tak tlačí?

Vysokorychlostní tratě prosperitu automaticky nezaručí. V Číně na to mají data, na Slovensku se shodli, že se jejich stavba nevyplatí. Proč je tedy Česko tak tlačí?

Celý článek
0

Komentář: Vysokou rychlostí od pragocentrismu

S přínosem vysokorychlostních tratí to není tak jednoduché, jak jejich zastánci tvrdí. České regiony by se proto měly orientovat i na zahraničí a ne jen na Prahu

S přínosem vysokorychlostních tratí to není tak jednoduché, jak jejich zastánci tvrdí. České regiony by se proto měly orientovat i na zahraničí a ne jen na Prahu

Celý článek
0

Šéf projektu VRT Bazgier: První rychlovlaky uvidí nejspíše Morava

Rádi bychom cestujícím nabídli první úseky co nejdříve, aby se ukázalo, že rychlovlaky mají smysl, říká šéf projektu vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier ze Správy železnic

Rádi bychom cestujícím nabídli první úseky co nejdříve, aby se ukázalo, že rychlovlaky mají smysl, říká šéf projektu vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier ze Správy železnic

Celý článek
0

Dočkáme se rychlovlaků? Pokud ano, nejprve na Moravě

Po kolejích by měly uhánět rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině a poprvé by v tomto tempu měly prosvištět Moravou. Právě zde totiž pokročila příprava vysokorychlostních tratí nejdále.

Po kolejích by měly uhánět rychlostí přes tři sta kilometrů v hodině a poprvé by v tomto tempu měly prosvištět Moravou. Právě zde totiž pokročila příprava vysokorychlostních tratí nejdále.

Celý článek
0

Vláda musí šetřit, a přitom chce stavět dálnice a vysokorychlostní tratě. Kde na to vezme?

Výdaje za 2,8 bilionu korun během příštích deseti let a do toho konsolidace veřejných financí – nejdou tyto vládní plány náhodou proti sobě?

Výdaje za 2,8 bilionu korun během příštích deseti let a do toho konsolidace veřejných financí – nejdou tyto vládní plány náhodou proti sobě?

Celý článek
0