Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Do Behavia přiteče přes 55 milionů korun. S českou firmou, která zlepšuje reklamu, si plácli Nizozemci

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

České Behavio, které vylepšuje reklamy tak, aby měly skutečný efekt, získalo další finanční injekci. Nizozemci mu poslali přes 55 milionů korun. Peníze chce firma použít na nové funkce umělé inteligence a další expanzi.

Celý článek
0

Proč je český tendr na nové reaktory pro francouzskou EdF zásadní

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Francouzský státní koncern EdF netrpělivě čeká na rozhodnutí české vlády, kdo postaví až čtyři nové bloky v jaderných elektrárnách Temelín a Dukovany. Jde o zakázku za stovky miliard korun. Od zakázky Hinkley Point v Británii z roku 2016 by se pro EdF jednalo teprve o druhý zahraniční projekt v Evropě.

Celý článek
0

Tesla pod cenovou palbou. Rivian odhaluje dva dostupnější modely za milion

Výrobce elektromobilů Rivian představil své nejnovější elektrické vozy, od kterých si slibuje, že dostanou Teslu pod tlak. Dva menší SUV modely R2 a R3 mají být totiž mnohem přístupnější.

Tesla pod cenovou palbou. Rivian odhaluje dva dostupnější modely za milion
Rivian R2 jde proti Tesle | Rivian/Eric Anderson

 Cena SUV R2 začíná už na 45 tisících dolarech (asi milion korun). Své fanoušky zároveň společnost překvapila ještě jedním modelem – crossoverem R3. Menší a dostupnější vozy jsou navrženy tak, aby dosáhly na více „mainstreamových“ zákazníků. Počáteční cena modelu R2 tomu odpovídá. Touto částkou by se v Česku dostal na úroveň Tesly Y. A bude se to hodit – poptávka po dražších elektromobilech totiž slábne.  

Právě menší velikost a nižší cena modelu R2 dává Rivianu šanci utkat se s populárními auty od Tesly – zejména Modelem 3 a Modelem Y. Jejich ceny nechal šéf automobilky Elon Musk srazit níž, aby vydráždil konkurenci na už tak napjatém trhu s elektromobily. Uvedení dostupnějšího modelu R2, se kterým fabrika spěchala, aby mohla začít s dodávkami na počátku roku 2026, proto bude pro budoucnost Rivianu klíčové. 

Cenu modelu R3, postaveného na stejné, tedy středně velké platformě jako R2, společnost ještě neoznámila, stejně tak datum, kdy bude možné R3 objednat. Jasné je, že nejdříve půjde na trh R2 a R3 až následně. „Tohle představuje naši budoucnost,“ řekl ředitel Rivianu Robert Scaringe o modelech R2 a R3. 

Pokud si chcete auto rezervovat, musíte složit zálohu 100 dolarů (asi 2 300 korun). Jen zatím není moc jasné, co za svoje peníze konkrétně dostanete. Konfigurace vozidel ještě nejsou na webových stránkách Rivianu dostupné, otázkou tedy je, kolik vás bude stát vyšší příplatková výbava.

Také zatím není jasné, zda by Rivian R2 splnil podmínky federálního daňového odpisu pro elektrická vozidla ve výši 7 500 dolarů. Co ale známé je – aspoň zhruba – je dojezd. Nemá se příliš lišit od aut, která již Rivian má v nabídce, tedy kolem 300 mil (necelých 500 km) na jedno nabití.

Nižší pořizovací cena a menší modely je něco, v co Rivian velmi věří. Model R1S totiž aktuálně stojí kolem 80 tisíc dolarů, zatímco nákladní vůz R1T kolem 73 tisíc dolarů. V prvním případě to znamená značných 1,8 milionu korun, v druhém 1,68 milionu. Tesla Model Y začíná na přibližně 43 tisících dolarech (asi 990 tisíc korun), zatímco Model 3 na 38 990 dolarech, což je v korunách okolo 900 tisíc.