Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Tři, čtyři - bojkot!

Omezení inzerce na sociálních sítích má ekonomické, nikoli etické důvody. Inzerentům neuškodí – a nakonec ani Facebooku.

Tři, čtyři - bojkot!
ilustrační foto | Profimedia.cz

Skupina velkých firem, které se rozhodly omezit zadávání reklamy na sociálních sítích, se během posledních dvou týdnů pozoruhodně rozrostla: minulý čtvrtek čítala přes 500 velkých inzerentů. Nejobvyklejším terčem je – díky své velikosti celkem pochopitelně – Facebook. Firmy požadují, aby sítě důsledněji hlídaly, omezovaly, označovaly a mazaly to, pro co se vžil pojem „hate speech“. Teoreticky, v pouhém překladu, to znamená projevy nenávisti; současná praxe se nejčastěji soustředí na projevy protičernošského rasismu.

Náhle probuzený zájem firem o mravní čistotu prostředí, v němž dělají svůj byznys, má původ v kampani jménem Stop Hate for Profit (Zastav nenávist za peníze). V červnu ji ve Spojených státech společně zahájily vlivové mediální organizace jako Free Press a Common Sense spolu s institucí zaměřenou na hájení lidských práv Anti-Defamation League a pročernošskou lobbistickou organizací NAACP. Bezprostředním důvodem ke vzniku kampaně se stal incident, při němž bílý policista v minnesotském městě Minneapolis při rutinním zásahu zabil černého zadrženého. 

Nenávistný obsah

Kampaň vyzývá firmy, aby vyvinuly finanční tlak na Facebook a provozovatele dalších sociálních sítí. Cílem onoho tlaku má být, aby Facebook přestal vydělávat na šíření „nenávistného obsahu“. Kampaň „vystupuje proti dlouhé historii povolování rasistického, násilného a ověřitelně nepravdivého obsahu“ ze strany největší sociální sítě, jak praví prohlášení na její internetové stránce. Žádá tedy, aby firmy v červenci na Facebooku neinzerovaly.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit