Komentář: Gigafactory na Karvinsku jako krásný příklad, proč nerosteme a nebohatneme

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Celý článek
0

Srbsko dá zelenou lithiu. Půjde o největší důl v Evropě

Srbsko před dvěma lety zastavilo plány na otevření největšího lithiového dolu v Evropě. Nyní se k projektu vrací. Velkou šanci mají britsko-australští těžaři ze společnosti Rio Tinto.

Srbsko před dvěma lety zastavilo plány na otevření největšího lithiového dolu v Evropě. Nyní se k projektu vrací. Velkou šanci mají britsko-australští těžaři ze společnosti Rio Tinto.

Celý článek
0

Ajťaček přibývá, stále jich je ale málo. Firmy mají zájem i o ženy na rodičovské

Že světu IT vládnou muži? To už tak úplně neplatí. Žen ajťaček postupně přibývá, byť jich je stále poměrně málo – a navíc nedosahují na takové platy jako jejich mužští kolegové.

Že světu IT vládnou muži? To už tak úplně neplatí. Žen ajťaček postupně přibývá, byť jich je stále poměrně málo – a navíc nedosahují na takové platy jako jejich mužští kolegové.

Celý článek
0

Tři, čtyři - bojkot!

Omezení inzerce na sociálních sítích má ekonomické, nikoli etické důvody. Inzerentům neuškodí – a nakonec ani Facebooku.

Tři, čtyři - bojkot!
ilustrační foto | Profimedia.cz

Skupina velkých firem, které se rozhodly omezit zadávání reklamy na sociálních sítích, se během posledních dvou týdnů pozoruhodně rozrostla: minulý čtvrtek čítala přes 500 velkých inzerentů. Nejobvyklejším terčem je – díky své velikosti celkem pochopitelně – Facebook. Firmy požadují, aby sítě důsledněji hlídaly, omezovaly, označovaly a mazaly to, pro co se vžil pojem „hate speech“. Teoreticky, v pouhém překladu, to znamená projevy nenávisti; současná praxe se nejčastěji soustředí na projevy protičernošského rasismu.

Náhle probuzený zájem firem o mravní čistotu prostředí, v němž dělají svůj byznys, má původ v kampani jménem Stop Hate for Profit (Zastav nenávist za peníze). V červnu ji ve Spojených státech společně zahájily vlivové mediální organizace jako Free Press a Common Sense spolu s institucí zaměřenou na hájení lidských práv Anti-Defamation League a pročernošskou lobbistickou organizací NAACP. Bezprostředním důvodem ke vzniku kampaně se stal incident, při němž bílý policista v minnesotském městě Minneapolis při rutinním zásahu zabil černého zadrženého. 

Nenávistný obsah

Kampaň vyzývá firmy, aby vyvinuly finanční tlak na Facebook a provozovatele dalších sociálních sítí. Cílem onoho tlaku má být, aby Facebook přestal vydělávat na šíření „nenávistného obsahu“. Kampaň „vystupuje proti dlouhé historii povolování rasistického, násilného a ověřitelně nepravdivého obsahu“ ze strany největší sociální sítě, jak praví prohlášení na její internetové stránce. Žádá tedy, aby firmy v červenci na Facebooku neinzerovaly.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit