Jak zabránit evropské agónii a nepokojům: Draghi představil v Bruselu 170 opatření

Bývalý šéf Evropské centrální banky Mario Draghi vypracoval rozsáhlou zprávu, která má pomoci nastartovat evropskou ekonomiku. Bude to stát 800 miliard eur ročně.

Bývalý šéf Evropské centrální banky Mario Draghi vypracoval rozsáhlou zprávu, která má pomoci nastartovat evropskou ekonomiku. Bude to stát 800 miliard eur ročně.

Celý článek
0

Chce proměnit nudné HR procesy v zábavné. Startup Sloneek získává 90 milionů a míří do Itálie

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Celý článek
0

Zachrání Volkswagen 30 let starý nápad? Odbory volají po čtyřdenním pracovním týdnu

Německé odbory IG Metall otevřeně uvažují o zavedení čtyřdenního pracovního týdne ve Volkswagenu jako jednom z možných řešení krize, které automobilka čelí. Hrozba uzavření domácích závodů a zrušení dlouholetých pracovních záruk totiž přiměla odbory k radikálnímu přehodnocení dosavadního přístupu.

Německé odbory IG Metall otevřeně uvažují o zavedení čtyřdenního pracovního týdne ve Volkswagenu jako jednom z možných řešení krize, které automobilka čelí. Hrozba uzavření domácích závodů a zrušení dlouholetých pracovních záruk totiž přiměla odbory k radikálnímu přehodnocení dosavadního přístupu.

Celý článek
0

Sucho ohrožuje budoucnost Panamského průplavu

Panamský průplav, klíčová tepna světového námořního obchodu, bojuje s vážným problémem. Historické sucho v loňském roce způsobilo výrazné omezení provozu této 110 let staré vodní cesty, což mělo dalekosáhlé důsledky pro globální přepravu zboží.

Sucho ohrožuje budoucnost Panamského průplavu
Sucho ohrožuje budoucnost Panamského průplavu | https://chatgpt.com/ - vytvořeno v Dall-e 2

Dle údajů analytické skupiny Marine Traffic klesl počet lodí s LNG (zkapalněným zemním plynem) procházejících průplavem v červenci 2023 na pouhých 13, což je méně než polovina oproti stejnému měsíci v roce 2022. Podobně se snížil i počet převozů suchého sypkého zboží, a to o 35% na 129 lodí.

Ricaurte Vásquez, ředitel Panamské autority průplavu, pro FT.com uvedl, že se úřady snaží udržet spolehlivost průplavu. "Pokračující zvyšování cen není správnou cestou vpřed," řekl Vásquez s tím, že autorita bude příští měsíc revidovat cenovou politiku.

Paradoxně, navzdory omezením, příjmy z průplavu vzrostly o 15% za fiskální rok končící v září 2023. To bylo způsobeno zejména zvýšenými poplatky za přednostní průjezd - jeden japonský majitel lodi údajně zaplatil téměř 4 miliony dolarů za to, aby jeho loď proplula dříve než ostatní.

Odborníci však varují, že současná situace může mít dlouhodobé následky. Roar Adland z firmy SSY poznamenal, že průplav je nyní "méně atraktivní možností než v minulosti" pro zboží s nižší hodnotou.

Vyšší teploty v regionu přináší další nejistotu. Jose Ramón Icaza, panamský ministr pro záležitosti průplavu, uvedl, že nová vláda pracuje na dlouhodobém řešení v podobě přehrady Río Indio. Ta by měla zajistit dostatek vody pro průplav i spotřebitele na příštích 50 let. Realizace projektu však bude trvat 5-6 let a během této doby bude průplav dále ohrožovat nízká hladina vody.

"Všechny země na světě čelí změně klimatu," řekl Icaza. "Důležité je poslat zprávu našim klientům daleko a široko, že pracujeme na řešení."