Jak zabránit evropské agónii a nepokojům: Draghi představil v Bruselu 170 opatření

Bývalý šéf Evropské centrální banky Mario Draghi vypracoval rozsáhlou zprávu, která má pomoci nastartovat evropskou ekonomiku. Bude to stát 800 miliard eur ročně.

Bývalý šéf Evropské centrální banky Mario Draghi vypracoval rozsáhlou zprávu, která má pomoci nastartovat evropskou ekonomiku. Bude to stát 800 miliard eur ročně.

Celý článek
0

Chce proměnit nudné HR procesy v zábavné. Startup Sloneek získává 90 milionů a míří do Itálie

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Česko-slovenský startup Sloneek umožňuje „HRistům“ vyměnit byrokracii za práci s lidmi, a to díky zapojení umělé inteligence. Teď může počítat s další investicí, která prý přichází v ten pravý čas.

Celý článek
0

Zachrání Volkswagen 30 let starý nápad? Odbory volají po čtyřdenním pracovním týdnu

Německé odbory IG Metall otevřeně uvažují o zavedení čtyřdenního pracovního týdne ve Volkswagenu jako jednom z možných řešení krize, které automobilka čelí. Hrozba uzavření domácích závodů a zrušení dlouholetých pracovních záruk totiž přiměla odbory k radikálnímu přehodnocení dosavadního přístupu.

Německé odbory IG Metall otevřeně uvažují o zavedení čtyřdenního pracovního týdne ve Volkswagenu jako jednom z možných řešení krize, které automobilka čelí. Hrozba uzavření domácích závodů a zrušení dlouholetých pracovních záruk totiž přiměla odbory k radikálnímu přehodnocení dosavadního přístupu.

Celý článek
0

Strnadova Tatra se zajímá o závod MAN v Rakousku

Kopřivnická Tatra, spadající do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, projevila zájem o závod výrobce autobusů a nákladních automobilů MAN v hornorakouském městě Steyr.

Strnadova Tatra se zajímá o závod MAN v Rakousku
ilustrační foto | Profimedia.cz

„Mohu potvrdit, že Tatra má zájem na angažmá ve Steyru,“ řekl deníku Oberösterreichische Nachrichten zástupce Tatry v Rakousku Anton Bucek. Hrotu to následně potvrdil i mluvčí skupiny CSG Andrej Čírtek s tím, že to je v tuto chvíli to jediné, co se k tomu dá říci. 

Automobilka MAN, spadající pod koncern Volkswagen, plánuje závod s 2,3 tisíce zaměstnanců do roku 2023 zavřít a výrobu přesunout do Polska a Turecka. V současnosti se ve firmě přiostřují spory mezi managementem a odboráři. Záleží na tom, jak by se s tím popasoval právě český investor. Mzdy v Rakousku jsou totiž ve srovnání s Českem vysoké.

Česká skupina nebude zřejmě jediným zájemcem. Rakouská ministryně hospodářství Margarete Schramböcková počátkem října mluvila o vznikajícím „rakouském konsorciu“, které by závod mohlo převzít a zachránit část pracovních míst.

Automobilový průmysl má ve Steyru dlouhou tradici. Současný závod MAN je jedním z pohrobků někdejšího koncernu Steyr-Daimler-Puch, který s Tatrou spojuje jméno legendárního konstruktéra Hanse Ledwinky. Koncem 80. let se společnost rozpadla a jednu z jejích součástí získal právě MAN. Dnes fabrika vyrábí různé komponenty pro nákladní vozy MAN včetně kabin, součástí je lakovna plastových dílů a také vývoj.    

Tatra Trucks patří k nejvýznamnějším společnostem ze Strnadova holdingu. Strnad se o firmu dělí s průmyslníkem Reném Materou, který v ní drží 35 procent akcií. V loňském roce se navíc vrátila do skvělé formy. Po obtížnějším roce 2018 jí loni vzrostly tržby o necelé dvě miliardy na celkových 6,2 miliardy. Zisk EBITDA se vrátil do kladných hodnot, když přesáhl 330 milionů korun.

Pro Michala Strnada, jehož otec Jaroslav vyrostl zejména na obchodě se sovětskou technikou, by to byl další továrnický zásah v zemích západní Evropy. Připomeňme, že na začátku roku získal výrobce munice FMG ve španělské Granadě. Strnad firmu koupil od amerického zbrojního konglomerátu General Dynamics.

S příspěním Jana Brože.