Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Strnadova Tatra se zajímá o závod MAN v Rakousku

Kopřivnická Tatra, spadající do skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada, projevila zájem o závod výrobce autobusů a nákladních automobilů MAN v hornorakouském městě Steyr.

Strnadova Tatra se zajímá o závod MAN v Rakousku
ilustrační foto | Profimedia.cz

„Mohu potvrdit, že Tatra má zájem na angažmá ve Steyru,“ řekl deníku Oberösterreichische Nachrichten zástupce Tatry v Rakousku Anton Bucek. Hrotu to následně potvrdil i mluvčí skupiny CSG Andrej Čírtek s tím, že to je v tuto chvíli to jediné, co se k tomu dá říci. 

Automobilka MAN, spadající pod koncern Volkswagen, plánuje závod s 2,3 tisíce zaměstnanců do roku 2023 zavřít a výrobu přesunout do Polska a Turecka. V současnosti se ve firmě přiostřují spory mezi managementem a odboráři. Záleží na tom, jak by se s tím popasoval právě český investor. Mzdy v Rakousku jsou totiž ve srovnání s Českem vysoké.

Česká skupina nebude zřejmě jediným zájemcem. Rakouská ministryně hospodářství Margarete Schramböcková počátkem října mluvila o vznikajícím „rakouském konsorciu“, které by závod mohlo převzít a zachránit část pracovních míst.

Automobilový průmysl má ve Steyru dlouhou tradici. Současný závod MAN je jedním z pohrobků někdejšího koncernu Steyr-Daimler-Puch, který s Tatrou spojuje jméno legendárního konstruktéra Hanse Ledwinky. Koncem 80. let se společnost rozpadla a jednu z jejích součástí získal právě MAN. Dnes fabrika vyrábí různé komponenty pro nákladní vozy MAN včetně kabin, součástí je lakovna plastových dílů a také vývoj.    

Tatra Trucks patří k nejvýznamnějším společnostem ze Strnadova holdingu. Strnad se o firmu dělí s průmyslníkem Reném Materou, který v ní drží 35 procent akcií. V loňském roce se navíc vrátila do skvělé formy. Po obtížnějším roce 2018 jí loni vzrostly tržby o necelé dvě miliardy na celkových 6,2 miliardy. Zisk EBITDA se vrátil do kladných hodnot, když přesáhl 330 milionů korun.

Pro Michala Strnada, jehož otec Jaroslav vyrostl zejména na obchodě se sovětskou technikou, by to byl další továrnický zásah v zemích západní Evropy. Připomeňme, že na začátku roku získal výrobce munice FMG ve španělské Granadě. Strnad firmu koupil od amerického zbrojního konglomerátu General Dynamics.

S příspěním Jana Brože.