Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Příliš drahý vodíkový vlak

Vláda německé spolkové země Dolní Sasko se vzdala plánů na rozšíření vodíkové železnice Alstom Coradia iLint

Příliš drahý vodíkový vlak
ilustrační foto | Tomáš Turek, týdeník Hrot

Železniční firma LVNG, již Dolní Sasko vlastní, začala na zkušebních trasách jezdit s vlaky na vodíkové palivové články v září 2018; komerčně je provozuje od loňského léta.

Minulý týden vláda oznámila, že provoz je příliš drahý (rozdíl činí osmdesát procent) a že přesedlá na běžné elektrické stroje. LVNG do provozu čtrnácti vodíkových vlaků na trati mezi Cuxhavenem, Bremerhavenem, Bremervörde a Buxtehude investovala celkem 93 milionů eur. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit