Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Pražské letiště si i v krizi udrželo dobré hodnocení

Agentura Moody´s udělila letišti stejnou známku, jako má Česko jako celek.

Pražské letiště si i v krizi udrželo dobré hodnocení
ilustrační foto | Shutterstock.com

Přestože pražské letiště patřilo kvůli koronavirové stopce k nejvíce postiženým vzdušným přístavům v Evropě, dosahuje na rating Aa3. Ve své zprávě to uvedla ratingová agentura Moody´s. Hodnocení, které určuje, jak draze si firma půjčuje na trzích, má na stejné úrovni jako Česká republika.

Čísla o propadu počtu cestujících z Letiště Václava Havla nejsou dobrá. Za duben jich meziročně ubylo 99,6 procenta. Branami prošlo přibližně jen pět tisíc lidí. Situace se nezlepšila ani v květnu, kdy letiště použilo zhruba sedm tisíc lidí. Letiště Praha navíc čeká na platby leteckých firem, dluží mu třeba společnost Smartwings. O slevy na nájmech usilují i obchody.

Státní firma má výhodu v silném vlastníkovi. V případě silných potíží by ji ministerstvo financí sanovalo a právě to se líbí ratingové agentuře. Silný vlastník totiž znamená nulové problémy. Navíc stát možná ani nebude letišti peníze muset posílat. Ve hře je varianta, že si pro ně půjde na trh samo.

„Díky vynikajícím hospodářským i provozním výsledkům z minulých let a zejména díky odpovědnému přístupu k financím si Letiště Praha vytvořilo rezervy a připravilo se na variantu možné krize. Jedině proto jsme schopni pokrýt stávající bezprecedentní útlum v letecké dopravě ze svých vlastních finančních zdrojů přibližně do konce léta. Poté budeme čerpat úvěr, který máme možnost získat jako důvěryhodný partner za velmi výhodných podmínek,“ řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha.

Na hodnocení se také pozitivně odrazily konkurenceschopné a stabilní letištní poplatky, velmi silná finanční pozice společnosti a její strategická role vlastníka a provozovatele kritické infrastruktury České republiky. Dále podle agentury Moody´s může Letiště Praha těžit ze své spolehlivé likvidity, která je daná především historicky nízkými nároky na kapitálové výdaje a výrazně vyváženým cash flow.