Němcům rychle rostou mzdy díky silným odborům. Je to komplikace pro snižování sazeb ECB

Prudký růst mezd v největší evropské ekonomice snižuje šance na to, že Evropská centrální banka sníží úrokové sazby.

Prudký růst mezd v největší evropské ekonomice snižuje šance na to, že Evropská centrální banka sníží úrokové sazby.

Celý článek
0

V Česku katastrofu bydlení nevidím. Teď jde Bezrealitky dobýt Německo, říká šéf EHS Meyer

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

V Německu žije asi půlka obyvatelstva v nájmu. „A přijde jim to normální. Tady naopak převládá často přemrštěná představa, že pokud si člověk nezvládne koupit vlastní byt, vlastně v životě ničeho nedosáhl,“ říká v rozhovoru šéf realitní skupiny EHS Hendrik Meyer.

Celý článek
0

Mall nepohltíme, bude jedním z obchodníků na tržišti. Propouštění nás mrzí, říká finanční ředitel Allegra

Mall se dál smršťuje, jeho majiteli se ale v Česku daří. „Největší radost máme z toho, že když dáme dohromady tržby allegra.cz, Mallu a CZC, zjistíme, že v Česku rosteme. A tento růst více než kompenzuje smrštění Mallu,“ říká exkluzivně pro Hrot24 finanční ředitel polského Allegra Jonathan Eastick.

Mall se dál smršťuje, jeho majiteli se ale v Česku daří. „Největší radost máme z toho, že když dáme dohromady tržby allegra.cz, Mallu a CZC, zjistíme, že v Česku rosteme. A tento růst více než kompenzuje smrštění Mallu,“ říká exkluzivně pro Hrot24 finanční ředitel polského Allegra Jonathan Eastick.

Celý článek
0

Pastoři onlinu aneb Kdo jsou vítězové krize

Každý chce prodávat online. Lidé z branže toho využili a nabízejí pomoc zadarmo. Vědí, že se jim to v budoucnu vyplatí.

Pastoři onlinu aneb Kdo jsou vítězové krize
Tomáš Čupr | Tomáš Novák týdeník HROT

Majitelé kamenných obchodů roztáhli digitální rolety. Kvůli nucenému zavření se učí o marketingu a strategiích nebo si zakládají e-shopy, které dosud neměli. Nečiní tak ovšem z vlastního osvícení. Do komunikace s nimi se totiž pustilo hned několik velkých digitálních platforem. Pracují sice kvůli koronavirové krizi zadarmo, ale data a kontakty, které díky tomu získají, mají cenu zlata.

Patří mezi ně třeba zakladatel dovozce nákupů Rohlík.cz Tomáš Čupr s iniciativou Nakupbezpečně nebo podnikatel Jan Bělohlávek s iniciativou Jdemeonline.

Tělocvik u kompu

Nela Ďopanová je zakladatelkou společnosti Fpohybu, která učí lidi správnému pohybu v době, kdy nemají čas sportovat. Typově její firma spolupracuje například s firmami, jež chtějí udržet v kondici své zaměstnance, kteří jinak tráví čas za počítačem. Jenže v éře čínské chřipky nejsou lidé v kancelářích, a byznysmodel Fpohybu se ocitl na křižovatce. „Dění kolem koronaviru nás donutilo prakticky ze dne na den přehodnotit přístup k podnikání, což bylo spojené s mnoha úskalími. Hrajeme teď o čas, a proto velmi vítám možnost se obrátit na odborníky, kteří nám mohou pomoci prostřednictvím sdílení svých zkušeností a nástrojů,“ říká Nela Ďopanová.

Na mysli má platformu Jdemeonline, za níž stojí tým Jana Bělohlávka, který má jinak firmu Beecom, od níž si lidé pořizují platformy na e-shopy. Platforma se zaměřila na propojení firem, které se podobně jako Fpohybu kvůli krizi musejí změnit, a odborníků, kteří jim pomůžou rychle se zorientovat v neprobádaném digitálním světě.

Profesionálů napříč světem online je připraveno pomoci už 160. „Na základě zaměření dotazu přidělíme průvodce, který bude podnikatele navigovat a pomůže mu vytipovat, koho ze zapojených odborníků či firem společně oslovit,“ vysvětluje fungování zakladatel iniciativy Jan Bělohlávek.

Pro iniciativu jako takovou to není obchodní cíl, všichni, kdo v online pracují, ale dobře vědí, že kontakty a data jsou zlatem jedenadvacátého století. Stejně tak zakladatel Rohlík.cz Tomáš Čupr. I on vzal karanténu a zavřené obchody jako příležitost, kdy rozjel své neziskové aktivity, které se ovšem jednou v budoucnu v širším měřítku takzvaně okotí. 

Digi Star

Jeho iniciativa se jmenuje Nakupbezpečně a umožňuje kamenným obchodům bezplatné využití technologie velkých online prodejců k založení vlastního e-shopu. Malí obchodníci si díky tomu založí e-shop, lidé dostanou šanci u nich nakoupit bez kontaktu a rizika přenosu viru covid-19, lidé z Rohlíku budou mít zase háček u malých obchodníků a přehled o trhu.

Díky chytrému nápadu s naroubováním na karanténu má iniciativa i podporu státu. „Projekt je ukázkou toho, jak se velmi dobře vypořádat s mimořádnými opatřeními, která bylo nezbytné přijmout v kontextu s pandemií koronaviru a ochranou zdraví a bezpečí lidí,“ říká náměstkyně ministra průmyslu a obchodu pro hospodářskou politiku Silvana Jirotková.

Fakt, že se v onlinu teď dějí „velké věci“, potvrzuje i další úspěch Tomáše Čupra, tentokrát už čistě komerční, a to obchod s trvanlivým potravinami Suchyrohlik. Společnost Shoptet, na platformách které běží více než polovina českých online obchodů, zase registruje dvojnásobnou poptávku nových e-shopů na klíč a musí nabírat nové zaměstnance. Digitál se zdá být jasným vítězem koronavirové krize.