Komentář: Co nám říká Draghiho zpráva? Bez větší federalizace se EU nezmátoří

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Celý článek
0

Peníze zase vyhrály. OpenAI se mění z bohulibé neziskovky na bezskrupulózní korporaci

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Celý článek
0

Evropa nezvládá využít zelenou energii. Ceny elektřiny stále častěji padají do záporu

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Celý článek
0

Nová maturita sklízí kritiku

Po odborných sdruženích se k návrhu nových maturitních zkoušek postavil odmítavě rovněž vlivný Svaz průmyslu a dopravy

Nová maturita sklízí kritiku
Ministr školství Petr Gazdík je ve složité situaci. Otevřel cestu ke změně maturitní zkoušky. Jím upřednostňovaný návrh reformy ale čelí čím dál větší odborné kritice. | Profimedia.cz

Měla to být změna, která na další dekádu určí podobu maturitních zkoušek. Ministr školství Petr Gazdík (STAN) převzal návrh think-tanku Univerzity Karlovy Vzdělávání 21, který od základů reformuje celé pojetí průběhu a závěru středoškolského studia. Jenže to, co členové uskupení představili jako ucelenou a promyšlenou koncepci, se nakonec jeví spíše jako výkřik do tmy. Pokud Gazdík bude chtít reformu prosadit, musí se připravit na vlnu nesouhlasu.

Komplexní návrh z dílny Vzdělávání 21 počítá zejména s tím, že zavede dva typy maturitní zkoušky. První typ by sloužil jako předpoklad k dalšímu studiu na vysoké škole a ověřoval by kompetence k tomuto studiu, druhý by byl jakýmsi profesním osvědčením a ověřoval by kompetence k výkonu povolání.

„Zatímco absolventi prvního typu by obdrželi klasické maturitní vysvědčení, v případě absolventů druhého typu by šlo o profesní maturitní vysvědčení,“ vysvětlila na diskusním semináři ke změnám maturity jedna z autorek návrhu Renata Schejbalová, předsedkyně Rady Asociace ředitelů gymnázií ČR. Důvodem k zavedení takového systému je podle ní poměrně velké množství studentů, kteří v minulosti maturitní zkoušku zdárně nesložili a měli potíže na trhu práce.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit