Komentář: Gigafactory na Karvinsku jako krásný příklad, proč nerosteme a nebohatneme

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Celý článek
0

Evropští a američtí zbrojaři nabírají nejvíce lidí od konce studené války

Desítky tisíc lidí potřebují přijmout největší západní zbrojovky, aby dokázaly navýšit výrobu a uspokojit zvýšený zájem o zbraňové systémy především členských zemí NATO.

Desítky tisíc lidí potřebují přijmout největší západní zbrojovky, aby dokázaly navýšit výrobu a uspokojit zvýšený zájem o zbraňové systémy především členských zemí NATO.

Celý článek
0

Banka jenom v mobilu? To je budoucnost, ostatní nám závidí, říká Wallenfelsová z Partners

Svět se v bankovních službách přesouvá do mobilů, Češi ale zaspali, říká Hana Wallenfelsová, vedoucí vývoje mobilní aplikace v nedávno zrozené Partners Bance. Inspirovala se například i v Jižní Americe.

Svět se v bankovních službách přesouvá do mobilů, Češi ale zaspali, říká Hana Wallenfelsová, vedoucí vývoje mobilní aplikace v nedávno zrozené Partners Bance. Inspirovala se například i v Jižní Americe.

Celý článek
0

Ministr školství našel řešení problému s přijímáním dětí na střední školy. A není vůbec špatné

Taková triviální věc jako dostat dítě na střední školu se v posledních letech stala doslova hororovým zážitkem pro všechny zúčastněné – rodiče, děti, pedagogy i vedení škol

Ministr školství našel řešení problému s přijímáním dětí na střední školy. A není vůbec špatné
ilustrační foto | Shutterstock.com

Možnost zvolit si v prvním kole pouze dvě vzdělávací instituce či dva obory na jedné vedla k tomu, že spousta dětí se v případě velkých měst nakonec nedostala ani na jednu ze dvou zvolených variant. A pak nastaly starosti s obvoláváním všech škol v blízkém i dalekém okolí. Ten, kdo měl ambice na gymnázium, byl nakonec rád i za místo v učebním oboru. Jednoduše se bralo, co zbylo. Hlavně aby dítě neskončilo v patnácti na pracovním úřadě.

Dlouho se zvažovalo, co s tím. Nové školy rychle nepostavíme. Naštěstí se ministr školství v tomto případě rozhodl velmi moudře. Nechce rozložit celý systém přijímaček, ale chce ho inovovat tak, aby přijímací řízení bylo vstřícnější. V rozhovoru pro deník Právo řekl, že zruší podmínku pouze dvou možností výběru.

Nově si budou moci uchazeči vybrat klidně dvacet třicet možností. Ty seřadí podle zájmu od nejvíce preferované po nejméně. Pak rozhodnou jednotné přijímací zkoušky – zůstanou dva termíny jejich složení. Žák nastoupí na nejvíce preferovanou variantu, na kterou mu bude stačit výsledek testu. Je to jednoduché, přitom velmi chytré. V ideálním případě by každé dítě hned v rámci prvního kola řízení mělo vědět, kam nakonec nastoupí.

Už nyní se však musíme připravit na komplikace, které mohou nastat. Balaš uvedl, že navržené řešení bude muset jít ruku v ruce s digitalizací celého procesu. A jestli jsme v něčem „machři“, tak v elektronizaci. To je samozřejmě ironie. Vše umíme udělat extrémně draze a extrémně nefunkčně. Jestli tedy v něčem může tato dobrá myšlenka selhat, pak právě v realizaci. Tu musíme velmi pečlivě sledovat.