Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Fúzní elektrárny už nejsou sci-fi, Evropa je může mít do třiceti let

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Celý článek
0

Z čeho se hroutí boháči? Většina lidí to nechápe

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Celý článek
0

Jezdil jím James Bond, teď je Aston Martin v problémech. „Pokles prodejů je plán,“ říká přesto jeden z bossů

Aston Martin letos představí čtyři nová auta, od kterých má velká očekávání. Podnik potřebuje „docela extrémní křivku“ ve druhé polovině roku, aby dosáhl svých cílů, říkají ale analytici.

Jezdil jím James Bond, teď je Aston Martin v problémech. „Pokles prodejů je plán,“ říká přesto jeden z bossů
Aston Martin je pro milovníky aut modla | Hrot24, vygenerováno v Midjourney

Ztráty Aston Martinu se v prvních třech měsících roku zvýšily o téměř 90 procent, protože britskou automobilku zasáhl dvoutřetinový pokles prodeje vozů SUV. Výrobce aut, které proslavily hlavně filmy s ikonickým hrdinou Jamesem Bondem, se navíc potýká i s vyššími náklady na refinancování dluhu.

„Společnost ve středu oznámila ztrátu před zdaněním ve výši 138,8 milionu liber (přes čtyři miliardy korun) ve svém prvním čtvrtletí ve srovnání se 74,2 miliony liber o rok dříve, zatímco tržby klesly o deset procent na 267,7 milionu liber (skoro osm miliard korun),“ referuje ekonomický list Financial Times.

V uvedeném období firma dodala 945 vozů, což je meziroční pokles o více než čtvrtinu, protože ukončila výrobu některých modelů před uvedením nových aut později v tomto roce, v rámci plánované obnovy své řady, dodávají Financial Times.

Přesto překvapí slova finančního ředitele slavné automobilky Douga Laffertyho, který v reakci na oznámená nelichotivá čísla prohlásil, že pokles tržeb „je v plánu a vždy byl plánem.“ 

Aston Martin byl svázán vysokým dluhem, který výrobce luxusních aut slíbil splatit, jakmile začne generovat hotovost. V březnu refinancoval dluhy ve výši přes jednu miliardu liber, což mu v budoucnosti sníží náklady na půjčky, ale kvůli klesajícím hotovostním rezervám celkový dluh vzrostl na více než miliardu liber ve srovnání s 868 miliony liber před rokem.

Na zprávy už reagovaly i akciové trhy, akcie automobilky spadly o osm procent. Společnost v prvních třech měsících roku utratila 80 milionů liber na finanční výdaje související se změnami kurzu amerického dolaru a poplatky za předčasné splacení některých refinancovaných dluhů.

Společnost již dříve uvedla, že očekává slabší začátek roku, ale nadále si věří. Předpokládá, že vlna nových uvedení modelů pomůže zvýšit prodeje a ziskovost v druhé polovině roku. Čísla, která jsou horší, než se očekávalo, ukazují rozsah výzvy, jíž čelí nově příchozí generální ředitel Adrian Hallmark.

Philippe Houchois, automobilový analytik z Jefferies, řekl, že společnost prochází „bolestivým přechodem“, přičemž se podobný výkon očekává i v příštím čtvrtletí. Podle Henninga Cosmana, analytika z banky Barclays, podnik potřebuje „docela extrémní křivku“ ve druhé polovině roku, aby dosáhl svých cílů.

Spasí značku nové vozy?

Aston Martin se snaží sladit nabídku s poptávkou — což je pro luxusní značky zásadní — a investuje do nové vlny modelů. Podle zástupců společnosti značka „prochází obrovskou transformací produktů“, přičemž letos představí čtyři nová auta, od kterých má velká očekávání.

Pokles prodeje SUV o 63 procent přichází před přepracovanou verzí modelu DBX, která bude mít nový interiér a informační a zábavní systém a do výroby se dostane koncem tohoto čtvrtletí. 

Ve středu pak společnost, která dříve posunula očekávané datum uvedení svého elektromobilu na trh, oznámila, že přijde s novým motorem V12, který bude pohánět nadcházející špičkový vůz GT.