Komentář: Největší zelená fantasmagorie o vašich radiátorech za stovky miliard

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Europarlament a členské státy schválily směrnici, která ovlivní životy obyvatel Evropy jako žádná z dosud prosazených částí Green Dealu

Celý článek
0

Ruští oligarchové opustili trh se superjachtami, jejich prodej klesl

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Prodej luxusních jachet klesl v minulém roce až o čtyřicet procent. Důvodem je stažení ruských zákazníků z trhu po začátku války na Ukrajině.

Celý článek
0

Emun spouští v Česku nový private equity fond. Zaujme správce rodinného majetku, nadace nebo církve

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Nový fond GPE se zaměřuje na investice do globálního soukromého kapitálu. Podle společnosti Emun zpřístupní menším investorům příležitosti, které jsou běžně určené pouze pro velké investiční instituce.

Celý článek
0

Covidové menu: ovoce a polotovary

Koronavirus mění stravovací návyky Čechů. Frčí rychlá a zdravá jídla.

Covidové menu: ovoce a polotovary
Hans-Jörg Bauer | Tomáš Novák týdeník HROT

Home office a zvýšená obava o zdraví proměnily nákupní návyky Čechů. Obchodníci hlásí jakožto jeden z následků pandemie zvýšenou poptávku po potravinách, které si může člověk snadno a rychle připravit při práci z domova. 

„Můžeme potvrdit, že poptávka zákazníků po hotových jídlech se zvýšila. Vycházíme tak z předpokladu, že lidé skutečně tráví více času doma,“ potvrdila mluvčí řetězce Lidl Iveta Barabášová. 

Analytik společnosti Nielsen Michal Elšík srovnal výdaje za některé druhy potravin za první tři kvartály letošního a loňského roku. Útraty za mraženou pizzu vzrostly z 774 milionů na 878,4 milionu korun, u hotových chlazených jídel z 497,7 na 647,5 milionu, u mražených polotovarů z 395,6 na 485,3 milionu a konzervované zeleniny z 1796,8 na 2032,5 milionu korun.

Na změnu poptávky reagují i obchodníci. Například řetězec Globus, který provozuje i vlastní restaurace, přišel kvůli jejich zavření o část tržeb. Pokrmy z menu však nově balí a nabízí je chlazené. „V příštích týdnech nabídneme možnost objednávky takto zabalených potravin i přes naši aplikaci. Lidé si z domova mohou v našich restauracích objednat třeba dva guláše, svíčkovou a salát, zadat si časové období a pak si jídlo v prodejně vyzvednout,“ řekl v rozhovoru pro týdeník Hrot šéf Globusu Hans-Jörg Bauer. 

Zákazníci začali ve zvýšené míře kupovat také ovoce, ale třeba i vitaminy. Nejvíce se zvýšily prodeje citronů nebo zázvoru, Češi však více nakupovali prakticky veškeré druhy ovoce. 

Změněné návyky se začínají odrážet i v cenách potravin. Právě ovoce a snadno připravitelné pokrmy zdražovaly za posledních 12 měsíců nejcitelněji, v některých případech i o desítky procent. 

Téma o zdražujících potravinách a rozhovor se šéfem Globusu Hansem-Jörgem Bauerem si můžete přečíst v aktuálním vydání týdeníku Hrot, které vychází v pondělí 2. listopadu.