Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Reforma? Chybí technika, nejsou lidé

Tuzemské základní školy a gymnázia testují první reformovaný rámcový vzdělávací program, a to informační technologie

Reforma? Chybí technika, nejsou lidé
ilustrační foto | Archiv

Došlo v něm k začlenění nové klíčové součásti – digitálních kompetencí, a nového vzdělávacího oboru informatika. Školy mají povinnost tyto změny zapracovat do svých školních vzdělávacích programů, základní školy již od školního roku, který započne v září.

Jak zjistil Národní pedagogický institut, řada škol však start inovací odkládá. Z analýzy plyne, že zhruba polovina dotázaných škol potřebuje vylepšit své technické vybavení. Školám kromě toho chybějí učitelé informatiky a pedagogický sbor se necítí být dostatečně připraven na výuku digitálních kompetencí. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit