Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Nové elektrické Twingo už za 500 tisíc? Renault si vzal na pomoc Číňany

Populární malý Renault, který se v 90. letech stal se ve své třídě klasikou, chystá velký návrat v elektrické verzi

Nové elektrické Twingo už za 500 tisíc? Renault si vzal na pomoc Číňany
Renault Twingo | mimpki / Shutterstock.com

Inovované Twingo má být stejně jako nový elektrický Renault 5 dalším dílkem do francouzské strategie lovit zájemce o elektrovozy na sentiment a retro nálady. Automobilka uvedla, že pro vývoj nového Twinga spojí s čínskou společností tak, aby – paradoxně – byla její auta schopná konkurovat čínským výrobcům.  

„Budeme spolupracovat s čínským partnerem, abychom optimalizovali vývoj a náklady,“ zní prohlášení divize elektromobilů Renaultu Ampere s tím, že design se vytváří ve Francii a výroba bude podle plánu probíhat v Evropě. 

Renault pro inovaci Twinga, která má jeho cenovku stlačit pod „magickou“ hranici 20 tisíc eur, dlouho hledal partnera, ale ne vše šlo podle plánu. Začátkem tohoto měsíce Renault v této věci ukončil jednání s německým Volkswagenem a rozhodl se vybrat si čínského partnera. 

Evropské automobilky se snaží vyrábět menší elektrická vozidla, která se prodávají pod 20 tisíc eur tak, aby jim pomohla konkurovat čínským značkám, jako je BYD. 

EU nyní zvažuje zavést na dovoz levných čínských elektromobilů cla, aby ochránila evropské výrobce. To se samozřejmě Číně nelíbí, takové rozhodnutí podle Pekingu není v souladu s mezinárodními pravidly. 

Evropská komise, která dohlíží na obchodní politiku, zahájila v říjnu vyšetřování, zda bateriová elektrická vozidla vyrobená v Číně nedostávají dotace, které narušují férovost trhu. Definitivně by se o clech mělo rozhodnout po volbách do Evropského parlamentu.