Komentář: Jak Číňané nenašli odvahu reformovat ekonomiku
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
![](/img/article-placeholder.png)
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.
Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.
Evropský výrobce baterií pro automobily Automotive Cells Company (ACC), jehož spoluvlastníky jsou firmy Stellantis, Mercedes a TotalEnergies, dokončil významné kolo financování na vývoj tří závodů ve Francii, Německu a v Itálii.
Firma o tom dnes informovala na svém webu. Projekt si úhrnem vyžádá sedm miliard eur (téměř 177 miliard korun), banky výrobci baterií poskytnou 4,4 miliardy eur (111 miliard korun).
"Dohoda s bankami odráží velmi vysokou důvěru těchto věřitelů v projekt ACC," řekl agentuře Reuters generální ředitel firmy Yann Vincent.
Jako hlavní finanční poradce ACC působila francouzská banka BNP Paribas. Finanční dohody výrobce baterií uzavřel s konsorciem bank, které zahrnuje BNP Paribas, Deutsche Bank, ING, Intesa Sanpaolo, francouzskou veřejnou investiční banku Bpifrance, pojišťovnu Euler Hermes a italskou exportní pojišťovnu SACE.
Ze získaných finančních prostředků bude financována výstavba čtyř nových výrobních linek ACC: druhá ve Francii, první v německém městě Kaiserslautern a dvě v italské městě Termoli. Navazují na první jednotku společnosti, která byla otevřena loni v severní Francii a která vyrábí lithium-iontové baterie.
Financování doplní už poskytnuté nebo přislíbené veřejné dotace a nové peněžní vklady od tří akcionářů ACC, uvedla společnost. Automobilka Stellantis bude na konci března vlastnit 45 procent akcií ACC, Mercedes-Benz 30 procent a Saft, který spadá pod energetický podnik TotalEnergies, pak 25 procent.