Komentář: Potřebujeme revizi Green Dealu. Místo toho nás možná čeká přitvrzení

Plán EU snížit emise do roku 2040 o devadesát procent je nebezpečný. Schvalovat se má prostřednictvím zákulisního vyjednávání, s minimální účastní národních parlamentů a bez propočtů, co to bude koho stát a zda je to sociální únosné.

Plán EU snížit emise do roku 2040 o devadesát procent je nebezpečný. Schvalovat se má prostřednictvím zákulisního vyjednávání, s minimální účastní národních parlamentů a bez propočtů, co to bude koho stát a zda je to sociální únosné.

Celý článek
0

Velká ropná konsolidace v USA: Dražší benzín a více vlivu pro OPEC

Polovinu těžby ropy v největší producentské zemi světa ovládla pouhá desítka firem. Kromě nich samotných se to nelíbí nikomu – Wall Street, politikům ani spotřebitelům.

Polovinu těžby ropy v největší producentské zemi světa ovládla pouhá desítka firem. Kromě nich samotných se to nelíbí nikomu – Wall Street, politikům ani spotřebitelům.

Celý článek
0

Zakladatelka Zásilkovny Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta

Zakladatelka logistické služby Zásilkovna Simona Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta, která Zásilkovnu provozuje. Zásilkovnu založila v roce 2010 a jako generální ředitelka ji vedla až do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Ve funkci ji má po dokončení transakce nahradit Erich Čomor, který stál u založení Air Bank nebo vedl německý Rohlík.

Zakladatelka logistické služby Zásilkovna Simona Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta, která Zásilkovnu provozuje. Zásilkovnu založila v roce 2010 a jako generální ředitelka ji vedla až do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Ve funkci ji má po dokončení transakce nahradit Erich Čomor, který stál u založení Air Bank nebo vedl německý Rohlík.

Celý článek
0

Evropský výrobce baterií do aut ACC si zajistil 4,4 miliardy eur na tři závody

Evropský výrobce baterií pro automobily Automotive Cells Company (ACC), jehož spoluvlastníky jsou firmy Stellantis, Mercedes a TotalEnergies, dokončil významné kolo financování na vývoj tří závodů ve Francii, Německu a v Itálii.

Evropský výrobce baterií do aut ACC si zajistil 4,4 miliardy eur na tři závody
ACC - ilustrační foto | T. Schneider / Shutterstock.com

Firma o tom dnes informovala na svém webu. Projekt si úhrnem vyžádá sedm miliard eur (téměř 177 miliard korun), banky výrobci baterií poskytnou 4,4 miliardy eur (111 miliard korun).

"Dohoda s bankami odráží velmi vysokou důvěru těchto věřitelů v projekt ACC," řekl agentuře Reuters generální ředitel firmy Yann Vincent.

Jako hlavní finanční poradce ACC působila francouzská banka BNP Paribas. Finanční dohody výrobce baterií uzavřel s konsorciem bank, které zahrnuje BNP Paribas, Deutsche Bank, ING, Intesa Sanpaolo, francouzskou veřejnou investiční banku Bpifrance, pojišťovnu Euler Hermes a italskou exportní pojišťovnu SACE.

Ze získaných finančních prostředků bude financována výstavba čtyř nových výrobních linek ACC: druhá ve Francii, první v německém městě Kaiserslautern a dvě v italské městě Termoli. Navazují na první jednotku společnosti, která byla otevřena loni v severní Francii a která vyrábí lithium-iontové baterie.

Financování doplní už poskytnuté nebo přislíbené veřejné dotace a nové peněžní vklady od tří akcionářů ACC, uvedla společnost. Automobilka Stellantis bude na konci března vlastnit 45 procent akcií ACC, Mercedes-Benz 30 procent a Saft, který spadá pod energetický podnik TotalEnergies, pak 25 procent.