Green Deal oslabuje vliv Evropy v rozvojovém světě a uvolňuje místo Číně

Přílišná přísnost Green Dealu dělá pravý opak zamýšlené podpory evropského vlivu na udržitelnost podnikání, tvrdí finančníci

Přílišná přísnost Green Dealu dělá pravý opak zamýšlené podpory evropského vlivu na udržitelnost podnikání, tvrdí finančníci

Celý článek
0

Ruský plyn přestane téct přes Ukrajinu. Ohroženi jsou Slováci a Rakušané, obavy má i Síkela

Plánované ukončení tranzitu plynu přes Ukrajinu ke konci roku ohrožuje v rámci Evropy nejvíce Slovensko a Rakousko, uvedla norská konzultační společnost Rystad.

Plánované ukončení tranzitu plynu přes Ukrajinu ke konci roku ohrožuje v rámci Evropy nejvíce Slovensko a Rakousko, uvedla norská konzultační společnost Rystad.

Celý článek
0

Změníme svět optik. Zahuranec z Eyerimu chce Čechy naučit kupovat brýle online

Zprvu to byl fashion e-shop se slunečními brýlemi. Teď je slovenský Eyerim online optikou, která chce expandovat do Prahy. „Myslím si, že by optiky měly být pěkné, harmonické, moderní, digitální. Přesně tohle chceme Čechům nabídnout,“ říká v rozhovoru jeden ze zakladatelů firmy Martin Zahuranec.

Zprvu to byl fashion e-shop se slunečními brýlemi. Teď je slovenský Eyerim online optikou, která chce expandovat do Prahy. „Myslím si, že by optiky měly být pěkné, harmonické, moderní, digitální. Přesně tohle chceme Čechům nabídnout,“ říká v rozhovoru jeden ze zakladatelů firmy Martin Zahuranec.

Celý článek
0

Čínská elektroinvaze do Německa

Čechovi zní slovo „Mnichov“ již přes osmdesát let jako zrada, Číňanovi od minulého týdne může znít jako triumf

Čínská elektroinvaze  do Německa
ilustrační foto | Profimedia.cz

Bavorský průmyslový veletrh v úterý zahájil projevem německý kancléř Olaf Scholz, ale pak měli hlavní slovo Číňané a jejich elektromobily, píše mírně nakysle server Deutsche Welle. Německý masový výrobce VW, který v minulosti zabíral se svými modely celé haly, letos omezil plochu svých showroomů na pouhých 1500 metrů čtverečních.

Výstavní plocha jeho největšího čínského konkurenta BYD nebyla o mnoho větší, ale čínská firma a její krajané měli k dispozici lepší vozy, shodli se analytici. I na německém trhu BYD loni překonal VW a převzal od německé společnosti korunu lídra trhu. Prodeje evropských automobilek zůstávají přibližně na 80 procentech předpandemického maxima. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit